הנשיא הרצוג חשף: הספר "קץ היהודים", שחובר על ידי מייסד חמאס, אותר בבית בעזה

תיעוד הספר הוצג על בימת ועידת הביטחון במינכן • הספר שמהווה "מדריך" לשנאת יהודים וקריאות להשמדתם אותר בשכונת אל-פורקן ברצועה • הנשיא התייחס למשא ומתן: "נפגשתי עם ראש ממשלת קטאר, הפגישה הייתה טובה"

חטופים שחזרו משבי החמאס ובני משפחות של חטופים צועקים לעבר הקהל בוועידת מינכן: "Bring them home now"

ייצוג לשנאה - בלב שכונת מגורים: נשיא המדינה יצחק הרצוג חשף הערב (שבת) בוועידת הביטחון במינכן ספר בשם "קץ היהודים", שאותר בבית מגורים בעזה ונכתב על ידי אחד ממייסדיו של ארגון הטרור חמאס. הספר, שהוא "תורה להשמדת העם היהודי" אותר בשכונת אל-פורקן ברצועה, ונחשף בשיחה עם הפרשן הבכיר דיוויד איגנטיוס על במת ועידת הביטחון.

נשיא המדינה יצחק הרצוג בוועידה, צילום: חיים צח / לע״מ

מחברו של הספר הוא מחמוד א-זהאר, ממייסדי חמאס, ולשעבר שר החוץ של הרשות הפלשתינית, מוכיח שוב את האידיאולוגיה האנטישמית של ארגון הטרור חמאס אשר בליבתה שנאת יהודים וקריאה להשמדתם; קריאה אשר תורגמה למתקפת הטרור המפלצתית של ה-7 באוקטובר וכן לפעולות הרצחניות של חמאס לכל אורך ימי המלחמה.

הספר שאותר ברצועה, צילום: ללא קרדיט

הספר אותר ונאסף על ידי כוחות הביטחון, ומצדיק את שנאת היהודים לאורך ההיסטוריה, לצד הצדקת הנאציזם. פרקיו מתמקדים בשנאת העם היהודי ומצדיקים את רדיפת ורציחת היהודים לאורך ההיסטוריה; בהם כאלה שכותרתם ״השנאה הבוערת של העולם ליהודים״, ו״סיבות לגרש את היהודים״.

״הספר נכתב על ידי ד"ר מחמוד א-זהאר, דמות פוליטית ידועה של חמאס ואחד ממייסדיו", אמר הרצוג בוועידה. "על פי התוכן שלו, לא צריך להכיר בעובדה שיש יהודים, שיש עם יהודי. הוא מברך על השואה - על מה שעשו הנאצים, וקורא לאומות ללכת בעקבותיהם. עכשיו אנחנו במינכן. בפאתי מינכן, יש את מחנה הריכוז דכאו - עשרות אלפי יהודים נטבחו בדכאו. וזו הבעיה, אנחנו צריכים לקיים קואליציה של כל הכוחות המתונים בעולם, שנלחמים באידיאולוגיה הזו״.

הספר "קץ היהודים" מהווה הוכחה נוספת לשנאה התהומית, שמטרתה המוצהרת היא מחיקת העם היהודי מעל פני האדמה; שנאה המשתקפת יותר מכל במעשיו הרצחניים של ארגון הטרור חמאס.

הספר "קץ היהודים" שהוצג בוועידת מינכן לביטחון, צילום: ללא קרדיט

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר במהלך הוועידה כי נפגש עם ראש ממשלת קטאר, וכי הפגישה הייתה טובה. "אני חושב שהוא מקדם מאמצים גדולים על אף הקושי והמורכבות. לצד זאת, צריך לוודא שאנחנו יודעים אם יש מישהו שמקבל החלטות בצד השני. הרי יש לנו עסק עם אנשים שמפוזרים ומסתתרים בכל רחבי עזה, בעיקר במנהרות, וצריך לדעת את מקום הימצאם".

עוד אמר כי ישנה דאגה בנושא התרופות לרצועה, שכן על פי הנתונים בארץ - טרם הגיעו לידי החטופים. "אני חושב שהדבר הכי חשוב הוא שכולם יבינו שאם רוצים להמשיך הלאה ולראות את האופק באשר למצב הנורא הזה, שיזם חמאס באכזריות חסרת תקדים - הזוועה הגרועה ביותר נגד יהודים מאז מלחמת העולם השנייה, זוועות אונס, שחיטה ושריפה, וכמובן חטיפה - אז קודם כל צריך לפתור את סוגיית החטופים ולהשיב אותם הביתה בשלום בהקדם האפשרי״.

"להשיב אותם עכשיו" 

במהלך הוועידה התקיים אירוע מיוחד שהוקדש לחטופים הישראלים ובני משפחותיהם, ובו השתתפו נציגי שישה חטופים ישראלים, שחלקם אף השתחררו בעצמם מהשבי. בני המשפחה שיתפו את חוויותיהם הקשות וקראו לכל הנוכחים ללחוץ על ממשלותיהם, לצאת לרחוב ולהותיר את הנושא על סדר היום הציבורי.

באירועים ובפגישות שקיימו נשיא המדינה הרצוג ושר החוץ כץ הדגישו השניים את העדיפויות העליונה שמייחסת ישראל לסוגית החטופים וישראל פועלת בנחישות על מנת להשיבם. בערב שישי קיימו המשפחות קבלת שבת בהשתתפות נשיא המדינה הרצוג, שר החוץ כץ, השליח הממונה על נושא החטופים והנעדרים גל הירש ושגריר ישראל בגרמניה פרושאור. אילן סיגל, בתם של אביבה ששוחררה מהשבי ושל קית' שעודנו בשבי חמאס, הקריאה דברי תפילה אישיים לכל החטופים, אותה הם נוהגים לקרוא מדי שישי למען אביהם, קית'.
כמו כן, בני המשפחות נפגשו עם קנצלר גרמניה, יועץ ר״מ קטאר ומזכ"ל ארגון בריאות העולמי. בסוף נאום הרצוג בוועידה, החטופים המשוחררים ובני משפחות של חטופים החלו לצעוק לעבר הקהל: "Bring them home now". 

השתתף בהכנת הכתבה: ניצן שטראוכלר, כתבנו באירופה 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר