החוק לסגירת אל ג'זירה אושר בממשלה

מדובר בצעד לסיומו של המהלך שהחל בתחילת המלחמה, ונתקל בקשיים • החוק יאפשר לקבינט להורות על סיום הנוכחות הרשמית של הערוץ הקטארי בארץ - אך גם שם לא מזדרזים לעשות כך לאור התפקיד של קטאר בתיווך מול חמאס • אתמול חשף דובר צה"ל בערבית כי אחד מאנשי התחנה בעזה היה חבר במערך הנ"ט של חמאס

אל-ג'זירה שידרו בטעות מחבלי חמאס בבית החולים האינדונזי מנופפים בנשק (ארכיון) // רשתות ערביות

שרי הממשלה אישרו היום (שני) את סגירת ערוץ אל ג'זירה הקטארי בישראל. מדובר בצעד לסיומו של המהלך שהחל בתחילת המלחמה, ונתקל בקשיים שהובילו לחילופי האשמות בין השרים ורה"מ - בין היתר על רקע מעורבותה של קטאר במו"מ לשחרור החטופים.

משרד אל ג'זירה (ארכיון), צילום: רויטרס

למעשה, החלטת הממשלה רק מניחה את התשתית לסיום הנוכחות הרשמית של הערוץ בישראל - וזאת בהתאם לשיקול דעת הקבינט המדיני-ביטחוני. גם שם לא מזדרזים לסגור את ערוץ, וזאת כאמור לאור תפקידה של קטאר בתיווך מול חמאס. 

הערוץ הקטארי הבינלאומי ידוע ביחסו העויין מאד לישראל, ובמהלך המלחמה נחשף עד כמה אנשיו מעורבים בפעולות הטרור נגדה - זאת בזמן שהיא סופגת ביקורת כאשר אלה נפגעים. רק אתמול חשף דובר צה"ל בערבית בציוץ ברשת X כי אחד מאנשי הערוץ בעזה היה חבר במערך הנ"ט של חמאס: 

כאמור, המכשול האמיתי בפני סגירת הערוץ הוא החלטה של הדרג המדיני על כך - וזאת מתעכבת בעקבות מורכבות היחסים מול קטאר. ההחלטה היום מחליפה למעשה את תקנות החירום שאושרו עם פתיחת המלחמה ואיפשרו כבר לפני שלושה חודשים את סיום הנוכחות הרשמית של הערוץ בארץ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר