"תחזירו את האבות הביתה": ההסברה הישראלית מגיעה לסופרבול

מערך ההסברה הלאומי בשיתוף עם משרד התפוצות הפיקו פרסומת שתשודר בעשרות מיליוני מכשירי טלוויזיה במהלך אירוע הספורט הגדול בעולם • מטה החטופים השיק גם הוא פרסומת טיזרית שמטרתה לגרום למשתמשים לשלוח לסנאטורים מייל הקורא לשחרור החטופים

"תחזירו את כל האבות הביתה": ההסברה הישראלית מגיעה לסופרבול משרד התפוצות ומערך ההסברה הלאומי

מערך ההסברה הלאומי יוצא במסע הסברה בארה״ב במהלך הסופרבול: מערך ההסברה הלאומי, בשיתוף עם משרד התפוצות שיזם ולקח חלק במימון, העלה במהלך סוף השבוע האחרון קמפיין משולב של פרסומת בטלוויזיות החכמות, שילוט חוצות בערים גדולות ותשדיר רדיו להעלאת המודעות לשחרור החטופים, לקראת הסופרבול, שייערך הלילה (בין ראשון לשני) בפרדייס, נבאדה. 

כחלק מהקמפיין, יפורסם בטלוויזיות החכמות של פאראמאונט, חברת הסטרימינג שמשדרת את הסופרבול, סרטון של משרד התפוצות ומערך ההסברה הלאומי הקורא לשחרור החטופים שנמצאים בשבי חמאס. בנוסף, יעלה סרטון של מערך ההסברה הלאומי מטורגט לאתרי אקטואליה ותוכן וגם שלטי חוצות בוושינגטון ובניו יורק בעלי מסר זהה, לצד תשדיר ברדיו דיגיטלי בתחומי הספורט והאקטואליה. כלל תכני הקמפיין, על פי ההערכות, יגיעו בסופו של דבר לעשרות מיליוני חשיפות ברחבי ארצות הברית, כאשר כבר בימיו הראשונים הגיע לכמעט 10 מיליון חשיפות.

הפרסומת נוספת נגד האנטישמיות בארה״ב, תשודר הלילה בסופרבולץ. מי שאחראי על מימון הפרסומת הוא רוברט קראפט, אחד היהודים העשירים בעולם ובין היתר הבעלים של ״ניו אינגלנד פטריוטס״.הפרסומת בסופרבול היא הנצפית ביותר מדי שנה ועלותה בהתאם. קראפט, שכמובן לא ירוויח דולר מההשקעה של 7 מיליון דולר על פי ההערכות, הסביר לעיתון USA Today כי "אנחנו האומה הכי גדולה בעולם, אבל היא מתחילה להיראות לי כמו גרמניה בשנות ה-30, ואני רוצה למנוע מאיתנו להגיע לשנות ה-40".

"השנאה מנצחת רק אם אתה מאפשר אותה": פרסומת הסופרבול נגד אנטישמיות

במקביל, מטה המשפחות יצא בקמפיין "האקינג" ויראלי לפרסומות הסופרבול ברחבי הרשת: אפליקציית Lifeshiftr.com. הקמפיין שנעשה בהתנדבות על ידי אנשי הפקה בניו יורק, מתויג כפרסומת סופרבול על מנת שיופיע בחיפושי הפרסומות ברשת. בשבוע שעבר, פורסמו טיזרים ברשתות החברתיות בהשתתפות השחקן מייקל רפפורט, משפיענים אמריקנים ו"משתמשים מרוצים" בטיזרים. המצולמים סיפרו על האפליקציה ששינתה את חייהם וקוראים לקהל הרחב להשאיר פרטים באתר.

"פרסומת הסופרבול" של מטה משפחות החטופים || מטה המשפחות

ביום שישי האחרון, בזמן שחלק מפרסומות הגמר עלו לרשת – נחשפה "פרסומת הגמר" של Lifeshiftr.com בהשתתפות מייקל רפפורט. בפרסומת נחשף כי Lifeshiftr.com היא יותר מחוויה "משנת חיים" - זהו אתר אינטרנט שמאפשר לאנשים לשלוח באופן אוטומטי דוא"ל לסנאטורים, תוך שהוא קורא לתמיכה להבטחת שחרור החטופים. אותם "משתמשים מרוצים" בטיזרים הם בני משפחות החטופים: רומי כהן - אחותו התאומה של נמרוד כהן, משה לביא - גיסו של עומרי מירן, תמר עשת - בת דודתו של אביתר דוד, דקל ליפשיץ - נכדם של עודד ויוכבד ליפשיץ, ירדן גונן - אחותה של רומי גונן, גיל דיקמן - בן דודו של כרמל גת ושי בנימין - בתו של רון בנימין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר