"אכריז על חמאס כארגון טרור": נשיא ארגנטינה נפגש עם נתניהו

במהלך פגישתם בלשכת רה״מ הודה רה״מ לנשיא מיליי על החלטתו ועל תמיכתו הבלתי מסויגת בזכותה של ישראל להגן על עצמה • בנוסף, השניים סיכמו על יציאתן של משלחות עסקים משותפות בתחומים שונים בין המדינות • עוד ביקש נתניהו להדגיש: "אנחנו יודעים שהאתגר הגדול ביותר לשלום באזורנו, אבל גם באזורך, הוא איראן - מעריכים את שיתוף הפעולה בינינו"

נתניהו בפגישתו עם נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי, היום. צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי בלשכת רה״מ בירושלים. במהלך פגישתם הודה רה״מ לנשיא מיליי, שהגיע לביקור מדיני ראשון בישראל, על החלטתו להכריז על חמאס כארגון טרור, ועל תמיכתו הבלתי מסויגת בזכותה של ישראל להגן על עצמה.

״אתה חבר גדול של המדינה היהודית״: נתניהו נפגש עם נשיא ארגנטינה בביקורו המדיני בארץ // עומר מירון/לע״מ, סאונד: בן פרץ/לע״מ

בנוסף, השניים סיכמו על יציאתן של משלחות עסקים משותפות בתחומים שונים בין המדינות. ראש הממשלה נתניהו בתחילת הפגישה: ״יש לי העונג לקבל אותך הנשיא מיליי, ואת הפמליה שלך לישראל. אתה חבר גדול של המדינה היהודית. אנו שמחים מאוד על החלטתך להכיר בירושלים כבירתה של ישראל ולהעביר את נציגותך הדיפלומטית לשם ואת השגרירות".

סיכמו על יציאתן של משלחות עסקים משותפות בתחומים שונים בין המדינות, צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ

נתניהו המשיך וסיפר על החזון המשותף של 2 המדינות: "הייתה לנו עכשיו שיחה בנושא שווקים חופשיים. זה דבר ששנינו תומכים בו, אתה מוביל זאת בארגנטינה ואנחנו הובלנו זאת בישראל. נוכל לעשות הרבה יותר דברים יחד. אנו שותפים לרצון לשגשוג, ביטחון ושלום. אנחנו יודעים שהאתגר הגדול ביותר לשלום באזורנו, אבל גם באזורך, הוא איראן. אנו מעריכים את שיתוף הפעולה בינינו בתחומים של ביטחון ודיפלומטיה".

"התמיכה האיתנה שלך בישראל, שבאה לידי ביטוי בדרכים רבות, מוערכת מאוד. ברוך הבא לירושלים. ברוך הבא, חבר״, חתם את דבריו.

״יש לי העונג לקבל אותך הנשיא מיליי ואת הפמליה שלך לישראל". נתניהו לנשיא ארגנטינה, צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ

מהצד הישראלי השתתפו השר לעניינים אסטרטגיים, ר׳ המל״ל, מנכ״ל משרד רה״מ, המזכ״צ, יו״ר המועצה הלאומית לכלכלה, היועץ המדיני ושגריר ישראל בארגנטינה. מהצד הארגנטינאי: שרת החוץ, מזכירת הנשיאות ואחות הנשיא, השגריר המיועד בישראל והממונה על השגרירות.

עו״ד לאון אמיראס, סגן יו"ר התאחדות עולי דרום אמריקה בישראל, יליד ארגנטינה, התייחס לביקורו של נשיא ארגנטינה בישראל: ״כל קהילת יוצאי ארגנטינה בישראל מתרגשים מביקורו של הנשיא חאבייר מיליי. רוב הצעירים בחרו בו ובזמן קצר הוא הכריז על 300 חוקים חריגים כניסיון להציל את המדינה מוכת המשברים. מדובר בנשיא הראשון שמגיע לארץ מאמריקה הלטינית בזמן מלחמה ובביקור מדיני עם תמיכה בישראל במלחמה נגד חמאס ושחרור כל החטופים ובפרט החטופים ילידי ארגנטינה".

"כמו כן, זהו גם ביקור רוחני עם ביקור בכותל המערבי, נטיעת עץ בקק"ל, ומפגש עם הרבנים המרכזיים לרבות הרב לאו. מהיום הראשון לאחר שנבחר לנשיא ארגנטינה מיליי הבטיח להעביר את השגרירות של ארגנטינה בישראל לירושלים, וכנראה שכך יהיה״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר