למרות הקשרים עם חמאס - ארה"ב מייעדת לאונר"א תפקיד מרכזי ברצועה ביום שאחרי

דובר במחלקת המדינה האמריקנית ל"ישראל היום": ארה"ב תהדק את שיתוף הפעולה עם סוכנות הסעד לפליטים פלשתינים של האו"ם • הדברים נאמרים לקראת דיון בקונגרס שיתקיים לאחר חשיפת קבוצת הטלגרם בה מורי אונר"א היללו את טבח חמאס ב-7 באוקטובר

מרכז אונר"א ברפיח. צילום: אי.אף.פי

"יסוד מרכזי של יציבות": ארה"ב מייעדת לאונר"א תפקיד מרכזי בניהול החיים ברצועת עזה ביום שאחרי המלחמה, כך אומר היום (חמישי) דובר במחלקת המדינה בתגובה לפניית "ישראל היום".

תיעוד: נשק בשקיות של סוכנות אונר"א

הדברים נאמרים לקראת דיון שייערך בקונגרס האמריקני בשבוע הבא אודות מעורבותה וקשריה של אונר"א עם חמאס. הדיון ייערך לאחר חשיפת קבוצת הטלגרם של מורי הארגון, שהיללו את טבח שמחת תורה.

"אונר"א נחשפת"

הדיון יתקיים ביום שלישי הבא בוועדת החוץ של הקונגרס, ביוזמתם של החברים ברייאן מאסט וכריס סמית' תחת הכותרת: "אונר"א נחשפת: בחינת המשימה של הסוכנות וכשלונותיה".

בין המשתתפים צפוי להיות גם נשיא ארגון UN WATCH שחשף את קבוצת הטלגרם המסיתה, ריצ'רד גולדברג מהקרן להגנת הדמוקרטיה ומרכוס שיף, מנכ"ל אימפקט סי, שחשף את התכנים הבעייתיים שיש בספרי הלימוד של אונר"א.

מורים מעודדים טרור. בית ספר של אונר"א בעזה, צילום: אי.אף.פי

בנוסף לתמיכת מורי הארגון בטבח ולתכני המסיתים נגד ישראל במערכת החינוך, צה"ל חשף במהלך המלחמה עשרות עדויות לשיתופי פעולה בין סוכנות האו"ם לבין הטרור החמאסי.

מדובר בשקי חול של אונר"א ששימשו לבניית מנהרות, בתי ספר שמהם או בסמוך להם מוקמו משגרי רקטות, ופתחי מנהרות. כמו כן, אנשי חמאס שולטים במוסדות אונר"א ברצועה – כך העידו תושבים מעזה בפני קציני צה"ל.

אונר"א - שותף שארה"ב בוטחת בו

בשעה שבישראל מנסים להיפטר מאונר"א, ממשל ביידן מתכוון כאמור להדק את שיתוף הפעולה איתה.

מרכז אונר"א ברפיח (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

בניגוד לשמועות שנפוצו בקרב ארגונים לא ממשלתיים שעוסקים "ביום שאחרי", כאילו האמריקנים מתכוונים להחליך את אונר"א בסוכנות אחרת, דובר במחלקת המדינה מסר ל"ישראל היום" כי "אונר"א ממשיכה להגיש סיוע קריטי בעזה ונשארת שותף שארה"ב יכולה לבטוח בו".

עוד הוסיף דובר המחלקה כי "אונר"א תהווה יסוד מרכזי של יציבות אחרי המלחמה בעזה ואנו תומכים בכך בתקיפות". גורם נוסף במועצה לביטחון לאומי אישר את הדברים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר