סקר: רוב עצום בציבור נגד תנאי חמאס לעסקת החטופים

לחץ צבאי הוא הדרך הטובה ביותר להביא לשחרור החטופים, כך עולה מנתוני תוצאות הסקר שנערך בקרב 509 משיבים בגילאי 18 ומעלה, המייצגים את אוכלוסיית ישראל היהודית הבוגרת • בין היתר, הציבור חלוק בדעתו כמעט באופן שוויוני לגבי מה מטרת המלחמה החשובה יותר, והרוב חושב שאין להסיג את כוחות צה"ל מרצועת עזה

העברת חטופים מידי חמאס לאנשי הצלב האדום. צילום: רויטרס

רוב עצום בציבור סבור שהדרך הטובה ביותר להביא לשחרור היא החטופים היא באמצעות לחץ צבאי. כך עולה מסקר שנערך ופורסם היום (ראשון) על ידי חברת פאנלס עבור "צעדת האימהות".

ההדמיה שמציגה את תוואי המנהרה שבה הוחזקו 20 חטופים // דובר צה"ל

בתשובה לשאלה: "מהי הדרך הטובה ביותר להשיג את שחרור החטופים?" - השיבו 81.5% כי יש "להפעיל לחץ צבאי על חמאס כדי שיסכים לתנאים מקובלים לשחרור החטופים". מנגד, 10% בחרו בתשובה, "לעצור את הלחימה ולנהל משא ומתן עם החמאס".

הציבור חלוק בדעתו כמעט באופן שוויוני לגבי "איזו משתי מטרות המלחמה חשובות יותר" - 46.6% השיבו כי "השגת שחרור החטופים" חשובה יותר. 44.8% אמרו כי "ניצחון במלחמה נגד חמאס" חשוב יותר. עם זאת, מתשובות הנשאלים עולה כי רוב מכריע בציבור לא מוכן לקבל את תנאי חמאס על מנת להביא לשחרור החטופים.

44.8% אמרו כי "ניצחון במלחמה נגד חמאס" חשוב יותר. גבול רצועת עזה (ארכיון), צילום: אי.אפ.פי

על השאלה "האם על ישראל להסכים לכל הדרישות של החמאס כדי להשיג את שחרור החטופים" - השיבו בשלילה 72%. רוב מוחץ של 80% סבורים שלישראל אסור להסכים להשארת שלטון חמאס בעזה עבור שחרור החטופים. ועל השאלה - "האם על ישראל להסכים להסיג את כוחות צה"ל מרצועת עזה כדי להשיג שחרור החטופים", השיבו בשלילה שיעור של 70% מהנשאלים.

רוב הנשאלים (47%) התנגדו להפסקת אש ארוכה על מנת להשיג את שחרור החטופים. רק 38.7% הסכימו לוויתור זה. עם זאת, גם לדעת רבים מהם ויתור זה יקשה על ניצחון במלחמה. על פי הסקר, 83.3% סבורים ש"הפסקת אש ארוכה לצורך שחרור החטופים תקשה על השגת הניצחון במלחמה נגד החמאס". 71.9% אף אמרו כי "הפסקת אש ארוכה לצורך שחרור החטופים תגרום ליותר נפגעים בקרב החיילים כאשר תתחדש הלחימה".

רוב הנשאלים התנגדו להפסקת אש ארוכה. חאן יונס לאחר הפסקת האש הקודמת, צילום: רויטרס

הסקר נערך בקרב 509 משיבים בגילאי 18 ומעלה, שהם מדגם מייצג של אוכלוסיית ישראל היהודית הבוגרת. איסוף הנתונים בוצע בתאריכים 16-17/01/2024, באמצעות פאנל המשיבים All4Panell. טווח טעות הדגימה המרבית עבור המדגם הוא 4.4%.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר