הישג דיפלומטי אדיר: הפרלמנט האירופי בהחלטה תקדימית בנוגע להפסקת אש ולחטופים

ברוב גדול של 312 תומכים מול 131 מתנגדים, החליטו חברי הפרלמנט כי כל קריאה להפסקת אש תהיה מותנית בפירוק ארגון הטרור חמאס, ושחרור מיידי וללא תנאי של כל החטופים • בנוסף, נמתחה ביקורת על השימוש לרעה של חמאס בתשתיות אזרחיות, בניית מנהרות התקיפה ושימוש במגנים אנושיים, וגונו מדינות שסיפקו סיוע כספי, חומרי ומבצעי לארגון • שר החוץ ישראל כ"ץ: "הכירו בזכותה של ישראל להגן על עצמה"

הפרלמנט האירופי. צילום: EPA

הפרלמנט האירופי קיבל היום (חמישי) החלטה המתנה כל קריאה להפסקת אש בפירוק ארגון הטרור חמאס, ושחרור מיידי וללא תנאי של כל החטופים. ההחלטה התקבלה ברוב גדול של 312 תומכים מול 131 מתנגדים.

יוני אשר, שאשתו ובנותיו נחטפו לרצועת עזה, בקריאת 'שמע ישראל' באולם הפרלמנט האירופי // באדיבות משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות

בנוסף, הפרלמנט האירופי מתח ביקורת על השימוש לרעה של חמאס בתשתיות אזרחיות, בניית מנהרות התקיפה ושימוש במגנים אנושיים. בהחלטה, הביע הפרלמנט האירופאי זעזוע מהעושר העצום של מנהיגי חמאס על חשבון האזרחים הפלסטינים שחיים בעוני, וגינה מדינות שסיפקו סיוע כספי, חומרי ומבצעי לחמאס, תוך קריאה לחקירה לקביעת מקורות המימון ומערכות הנשק של ארגון הטרור.

ההחלטה התקבלה בין השאר בזכות פעילות מאומצת של שגרירות ישראל באיחוד האירופי בבריסל, אגף אירופה במשרד החוץ והשגרירויות במרחב. שר החוץ ישראל כ"ץ: "הפרלמנט האירופי קיבל היום החלטה תקדימית המתנה כל הפסקת אש בפירוק ארגון הטרור חמאס ושחרור מיידי של כל החטופים - והכיר בזכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה".

קריאה לחקירה לקביעת מקורות המימון ומערכות הנשק של ארגון הטרור. מצעד של חמאס ברצועת עזה. 2014, צילום: ארכיון

"אני מברך את אנשי משרד החוץ על ההצלחה הדיפלומטית, נמשיך לפעול למען האינטרסים של מדינת ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר