בעקבות דברי רה"מ האירי: שגרירת אירלנד בישראל זומנה לשיחה במשרד החוץ

זעם במשרד החוץ על דברי ראש הממשלה האירי לאו ורדקר, שהגדיר את אמילי הנד ששוחררה משבי החמאס כ"ילדה שהלכה לאיבוד ונמצאה" • שר החוץ אלי כהן: "אמילי לא "אבדה", היא נחטפה על ידי ארגון טרור גרוע מדאעש שרצח את אמה החורגת"

ראש ממשלת אירלנד, ליאו ורדקר. צילום: רויטרס

שר החוץ אלי כהן, זמן היום (ראשון) את שגרירת אירלנד בישראל לשיחת נזיפה במשרד החוץ, בעקבות דבריו של ראש ממשלת אירלנד, לאו ורדקר, הלילה, שהגדיר את אמילי הנד שנחטפה על ידי חמאס ושבה לישראל כ"ילדה שהלכה לאיבוד וכעת מצאו אותה".

שר החוץ אלי כהן, צילום: אורן בן חקון

כהן הגיב לדברי ראש הממשלה האירי בזעם: "‏אדוני ראש הממשלה, נראה שאיבדת את המצפן המוסרי שלך ואתה זקוק לבדיקת מציאות! אמילי הנד לא "אבדה", היא נחטפה על ידי ארגון טרור גרוע מדאעש שרצח את אמה החורגת. אמילי ועוד יותר מ-30 ילדים ישראלים נלקחו כבני ערובה על ידי חמאס, ואתה מנסה לתת לגיטימציה ולנרמל את הטרור, תתבייש לך!".

כזכור, לאחר שאמילי הנד (9) ו-12 חטופים נוספים שוחררו אמש (שבת) משבי חמאס, ראש ממשלת אירלנד, ליאו ורדקר, בירך על חזרתה של הנד, שאביה הוא אזרח אירי. אלא שבהודעה בה שיתף בשמחתו, טען שמדובר ב"ילדה תמימה שנאבדה".

"זהו יום של שמחה ואושר עצומים לאמילי ולמשפחתה", הוא כתב בציוץ שפרסם. "מדובר בילדה תמימה שנאבדה וחזרה, ועכשיו אנחנו סוף סוף נושמים לרווחה. תפילותינו נענו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר