בעקבות גל האנטישמיות בעולם: זינוק משמעותי בביקוש לעלייה לארץ ממדינות מערביות

בצל המלחמה, מנתוני משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית שהגיעו לידי "ישראל היום" עולה כי מספר הבקשות לפתיחת תיק עלייה של יהודי ארה"ב וקנדה עלה כמעט פי שניים • גם בקרב יהדות צרפת נרשם זינוק חד: 465 תיקי עלייה חדשים מאז פרוץ הלחימה, לעומת 98 בתקופה המקבילה אשתקד • שר העלייה, אופיר סופר: "למרות שאנו סבורים שיהודים צריכים להרגיש בטוחים בכל מקום, אנו נערכים היטב כי ישראל היא הבית של העם היהודי"

ההפגנה. קריאות להצטרף לחמאס. צילום: AP

מנתוני משרד הקליטה והסוכנות היהודית שהגיעו ל"ישראל היום" עולה כי מספר הבקשות לפתיחת תיקי עליה בארה"ב וקנדה עלה כמעט פי שניים. בחמשת השבועות שבין פרוץ המלחמה ועד סוף השבוע שעבר, נפתחו 791 תיקים חדשים, זאת לעומת 427, בתקופה המקבילה אשתקד.

הפגנה פרו-פלשתינית בלונדון // מתוך: רויטרס

גם בקרב יהדות צרפת נרשם זינוק חד: 465 תיקי עליה חדשים מאז פרוץ המלחמה, לעומת 98 בתקופה המקבילה ב-2022. המשמעות היא זינוק של 374% בביקוש העלייה ממדינות מערביות.

"ישראל היא הבית של העם היהודי"

יצוין כי "תיק עליה", משקף על פי רוב משפחה שמבקשת לעלות לארץ, ולכן מספרי העולים בפועל צפויים להיות גבוהים ממספר התיקים. עם זאת, מי שפתחו תיק לא תמיד עולים לארץ בסופו של דבר.

לעומת זאת, יש מדינות שבהן נרשמה דווקא ירידה משמעותית בשאיפה לעלות לישראל. ביניהן, ארגנטינה, ברזיל רוסיה, ועוד.

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר,

שר העליה הקליטה, אופיר סופר, שמסר אתמול סקירה בממשלה על מצב יהדות התפוצות, ציין כי ההתעניינות הגוברת בעליה נובעת מגל אנטישמי ששוטף מדינות רבות בעולם.

"בימים הראשונים העולם נחשף לזוועות ולרצח של 1,400 חפים מפשע על ידי ארגון טרור מהאכזרי שקיים בעולם. אך עם תחילת המלחמה ברצועות עזה, ברחבי העולם התפשט גל קשה במיוחד של מקרים אנטישמיים. בעקבות העלייה הדרמטית במקרים המדוברים בעולם, אנו רואים עלייה בבקשות לעלייה לישראל של יהודים רבים".

עוד אמר סופר לשרים: "אנו סבורים שיש הזדמנות חסרת תקדים לסייע ליהודים המעוניינים לעלות ארצה באמצעות אפשריות סיוע מיוחדות שיעודדו אותם לעלות ארצה ולהיקלט בארץ".

בין הצעדים שכבר מתכננים במשרד הקליטה לנוכח גל העלייה הצפוי אפשר למצוא פתרונות דיור ממוקדים וכן תוכניות ממוקדות למי שמתעניינים בענף החקלאות, שכעת סובל ממחסור בידיים עובדות.

"יהודי צריך להרגיש בטוח בכל מקום, אבל לצד זאת אנחנו נערכים כי ישראל היא הבית של העם היהודי", אמר השר סופר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר