כתב האמנה הוגש להרצוג: שגריר ארה"ב החדש נכנס לתפקיד

לאחר שהגיע ביום שישי לארץ, ג'ק לו פגש את הנשיא והגיש לו את המסמך • המשמעות של הצעד היא כניסה בפועל לתפקיד הרגיש • לו, בן 67, יהודי שומר מצוות, שימש בעבר כשר האוצר של ארה"ב בממשל אובמה

הנשיא הרצוג עם שגריר ארה"ב הנכנס. צילום: אורן בן חקון

לאחר עזיבתו של טום ניידס: השגריר החדש של ארה"ב בישראל, ג'ק לו, הגיע לישראל והגיש את כתב אמנתו לנשיא המדינה יצחק הרצוג. המשמעות של הגשת המסמך היא כניסה שלו בפועל לתפקיד הרגיש.

בניגוד להליך השגרתי, לו הגיע לישראל ביום שישי יחד עם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, והחל מיד למלא את התפקיד, במטרה לסייע במאמץ המלחמתי. לו, בן 67, יהודי שומר מצוות, שימש כשר האוצר של ארה"ב בתקופת ממשל אובמה.

במהלך הטקס אמר הנשיא: ״השגריר לו, זה תענוג אמיתי לקבל את פניך, ולקבל את כתב ההאמנה שלך כאן, בירושלים. ברוך הבא. אני מכיר את הישגייך המצויינים לאורך עשרות שנים בשירות הציבורי בארצות הברית, ויודע על הקשר העמוק שלך למדינת ישראל ולעם היהודי.

הנשיא הרצוג בטקס קבלת הפנים לשגריר ארה"ב הנכנס // קרדיט: יוני ריקנר

"משבר הוא תמיד תזכורת למי הם חברייך -זה נכון לגבי אנשים, וזה נכון לגבי מדינות. אני מדבר בשם כל העם בישראל כשאני אומר: הידידות עם ארצות הברית מעולם לא הייתה ברורה ומוערכת יותר ממה שהיא ברגע זה.

"אנו אסירי תודה לנשיא ג׳ו ביידן, על תמיכתו הבלתי מעורערת במדינת ישראל ובעם ישראל, אנו מעריכים את המאמצים העצומים, וכך גם את ביקוריו החוזרים של המזכיר בלינקן ובכירים נוספים. אנחנו מודעים לכל מה שמדינתכם עשתה למעננו, ועושה בעוד שאנו מדברים, ולעולם לא נשכח זאת.

"הייתי שמח לקבל את פניך בזמנים של שלום, אתה ראוי לטקס קבלת הפנים במלואו, אבל שנינו יודעים שאתה מגיע בנקודת מפנה עבור מדינת ישראל והאזור, ואולי אף עבור העולם כולו.

"ב-7 באוקטובר, בחג שמחת תורה, היינו נתונים למתקפה ברברית ששינתה את פני מדינתנו לנצח. הצבא שלנו נלחם כעת בעזה, נגד ארגון טרור שמשתמש באוכלוסייה האזרחית שלו כמגן אנושי, שמסווה את כוחותיו באמבולנסים, ומחביא את המטה שלו מתחת לבית חולים.

"הארגון הזה, ושלוחות איראניות נוספות בלבנון, בתימן, ובמקומות אחרים באזור, הם האיום שעומד בפנינו - אבל זה גם האיום שאמריקה מתמודדת איתו, ובסופו של דבר האיום שהעולם המדורני מתמודד איתו.

"מדובר על יותר מישראל וחמאס, מדובר על השאלה האם העולם יקבל את ההפרה של הערכים הבסיסיים ביותר של האנושות.

הרצוג בהמלך הנאום יחד עם השגריר הנכנס, צילום: אורן בן חקון

"אנו מעריכים את הבהירות ששמענו בדבריו של הנשיא ביידן, שקרא לאיום החמאס בשמו האמיתי - אכזריות. אכזריות היא המילה המדויקת למחבלים המחזיקים יותר מ-240 בני אדם, ביניהם תינוקות וקשישים, אזרחים אמריקאים, מבלי למסור פיסת מידע על גורלם. זהו פשע מלחמה מתמשך, וכל מי שמודאג באשר לסיוע ההומניטרי חייב לפעול במטרה להבטיח את השבתם המיידית, ושחרור ללא תנאי של החטופים.

"כפי ששמע המזכיר בלינקן בביקורו ביום שישי, אנחנו מחויבים לסיוע הומניטרי עבור האוכלוסייה האזרחית הבלתי מעורבת בעזה - בכל מקום בו הדבר יתאפשר. אבל כולנו יודעים שהדרך היחידה לעצור את הסבל של הישראלים והפלסטינים הוא להסיר את איום החמאס.

"זמנים קשים אלו הם מבחן עבור כולנו. אבל כפי שאתה יודע, ישראל היא מדינה המושתתת על תקווה - להמנון הלאומי שלנו קוראים התקווה, שפירושו "התקווה". ביחד, השגריר לו, אנחנו יכולים להביס את כוחות הכאוס והאלימות ולהפוך את התקוות שלנו למציאות״.

השתתף בהכנת הידיעה: אריאל כהנא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר