מי אחראי? קרעי טען שגלנט מעכב הגבלת אל-ג'זירה, שר הביטחון: "תומך בכך באופן מיידי"

"הצווים מוכנים, הדבר נמצא לפתחו של שר הביטחון, טרם קיבלנו את הסכמתו", אמר שר התקשורת במהלך דיון בכנסת • השר גלנט מיהר להכחיש: "שר הביטחון תומך בהגבלת שידורי ופעילות תחנת אלג'זירה מישראל באופן מיידי"

השרים גלנט וקרעי על רקע משרדי אל-ג'זירה. צילום: EPA, דנה-קופל, אורן-בן-חקון

תעלומת סגירת אלג'זירה - מי מעכב את סגירת התחנה? חילופי האשמות בין שרי הממשלה סביב העיכוב בסגירת ערוץ אלג'זירה בישראל, בעוד כל המעורבים בנושא טוענים לתמיכה בהחלטה - הביצוע מתמהמה והתירוצים רבים.

גלנט: "זו תהיה מלחמה ארוכה, זה או אנחנו או הם" (ארכיון) // לע"מ

שר התקשורת שלמה קרעי הגיב היום (רביעי), במליאת הכנסת לשאילתא שהגיש ח"כ עודד פורר ואחרים על השארת ערוץ הטלוויזיה פועל משטח ישראל חרף תמיכתו בארגון הטרור הרצחני חמאס, והאשים לא אחר משר הביטחון יואב גלנט.

בדבריו בפני חברי הכנסת אמר קרעי: "ראש הממשלה הנחה לבצע עבודה ביטחונית משפטית שתגביל את שידורי הערוץ, אנחנו נחושים להמשיך בתהליך עד להשלמתו. הדבר נמצא לפתחו של שר הביטחון, לאחר הסכמתו שטרם קיבלנו אותה, תובא הבקשה לאישור הקבינט".

גלנט, נתניהו או כל הקבינט?

אלא שבלשכת שר הביטחון גלנט דחו את הדברים על הסף. לטענתם שר הביטחון תומך בהחלטת הסגירה ואף הניח את המסמכים הנדרשים לצורך העניין בפני הקבינט. המסמכים המדוברים אכן הוגשו מטעם משרד הביטחון אלא שהם נחתמו ב-15 בספטמבר, ערב העבודה שנעשתה במשרד התקשורת לצורך סגירת הערוץ והיועצת המשפטית לממשלה דרשה שוב את אישור המעורבים כדי לקדם את ההחלטה.

בשלב הזה חוזרת ועולה הטענה כי מי שמעכבים את הביצוע הם ראש הממשלה נתניהו וחברי קבינט המלחמה בכללותם שהחליטו להשהות את ההחלטה בשל המגעים מול קטאר לשחרור החטופים. יש מי שגם מכחיש את ההחלטה הזו וכך למרות שהתקנות כבר אושרו בממשלה, נותר הליך אחד לצורך ביצוע והוא אישור חברי הקבינט המדיני ביטחוני המורחב לנושא. אך הדבר הזה לא מגיע לסדר היום של החברים כינוס אחר כינוס בטענה כי "עבודת המטה בנושא נמשכת". מי מעכב ומדוע? לא ידוע.

מתוך שטח ישראל, לטובת חמאס

ובינתיים? הערוץ שמשמש כשופר של תנועת חמאס, משדר מתוך שטח ישראל, תוך שהוא מעביר מידע לאויבים שלנו, מסית כנגד מדינת ישראל ומביע תמיכה בחמאס. כפי שנכתב בבקשת חברי הכנסת לדון היום בנושא: "כל דקה שהערוץ ממשיך לשדר ממדינת ישראל פוגעת בביטחון המדינה, מסכנת את אזרחינו וחיילינו ואף מהווה הפגנת חולשה ורפיסות מול הטרור שמוצא לו תומכים בערוץ אל ג׳זירה."

השר קרעי הודיע כי "מבחינתנו הצווים מוכנים להסרה מ-Hot ו-Yes, לסגירת משרדים, להחרמת ציוד שידור מכתבים, לשלילת תעודות עיתונאי למניעת שירותי תקשורת ואינטרנט ע"י חברות ישראליות, הכל מוכן".

השר גלנט הכחיש את הדברים, ובהודעה מטעמו נמסר כי "שר הביטחון תומך בהגבלת שידורי ופעילות תחנת אלג'זירה מישראל באופן מיידי".

השר אמר את הדברים בדיון שקיימה הכנסת בהצעה דחופה לסדר היום בנושא שהגישו חברי הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו), זאב אלקין (המחנה הממלכתי), משה פסל (ליכוד), שמחה רוטמן (הציונות הדתית), ארז מלול (ש"ס) ומשה רוט (יהדות התורה). בדברי הסבר להצעה נכתב: "למרות שהממשלה העבירה כבר תקנות ואישרה תהליך שיאפשר את סגירת הערוץ, ראש הממשלה נמנע מלהביא את הנושא לדיון והחלטה בועדת השרים לענייני בטחון ולקדם סגירה מיידית של הערוץ".

שר התקשורת קרעי (ארכיון), צילום: חיים גולדברג/פלאש90

בתשובתו  אמר שר התקשורת שלמה קרעי השיב כי "אי אפשר לסבול שכלי תקשורת עם תעודות עיתונאי של לשכת העיתונות הממשלתית, עם משרדים וכתבים בישראל, יפגע בביטחון המדינה, בוודאי בשעת מלחמה. מבחינתנו הצווים מוכנים להסרה מ-Hot ו-Yes, לסגירת משרדים, להחרמת ציוד שידור מכתבים, לשלילת תעודות עיתונאי למניעת שירותי תקשורת ואינטרנט ע"י חברות ישראליות, הכל מוכן".

10 חברי כנסת הצביעו בעד העברת הנושא לדיון בוועדת החוץ והביטחון.

השתתפה בהכנת הידיעה: לילך שובל

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר