בכירים בחמאס מקיימים פגישות במוסקבה; משרד החוץ: רוח גבית לטרור

סגן ראש הלשכה המדינית מוסא אבו מרזוק וחבר בהנהגת חמאס בעזה באסם נעים נפגשו עם אחד מסגניו של שר החוץ • במקביל, מבקר בבירת רוסיה סגן שר החוץ האיראני עלי באגרי קני • אתמול הטילו רוסיה וסין וטו על הצעת החלטה במועצת הביטחון של האו"ם שגינתה את חמאס; בארגון הטרור הביעו הערכה

סגן שר החוץ הרוסי בוגדנוב ונציגי חמאס אבו מרזוק ונעים, היום במוסקבה. צילום: רשתות חברתיות

ממשיכים בהידוק היחסים? בכירים בחמאס הגיעו היום למוסקבה לפגישות במשרד החוץ – ובמקרה או שלא, כמוהם הגיע לבירת רוסיה גם סגן שר החוץ האיראני עלי באגרי קני, שאף הוא קיים פגישות עם מקביליו. 

לפי סוכנות "ריא" הרוסית, מטעם חמאס הגיעו סגן ראש הלשכה המדינית מוסא אבו מרזוק וחבר בהנהגת חמאס בעזה, באסם נעים. הם נועדו עם סגן שר החוץ מיכאיל בוגדנוב. דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זכרובה אמרה כי כאלף בעלי אזרחות רוסית מעוניינים להתפנות מרצועת עזה. במסע"ת היומית שלה כינתה זכרובה להצבת מערכות הגנה אווירית של ארה"ב במזרח התיכון "פרובוקציה".

על פי הודעת חמאס, המשלחת דנה בתקיפות של ישראל ברצועת עזה ובדרכים להביא להפסקת הפעולות "הנתמכות על ידי ארה"ב והמערב". במשלחת גם שיבחו את "עמדתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ואת מאמציה הדיפלומטיים של רוסיה", וכן הדגישו את "הצורך של הקהילה הבינלאומית לשאת באחריות כלפי הפשע שבמבצעת הממשלה הציונית". עוד נכתב כי בוגדנוב הביע את עמדת ארצו "התומכת בזכויות העם הפלשתיני וסקר את מאמצי ארצו עם הצדדים הרלוונטיים בדבר הפסקת אש ופתיחת המעברים והכנסת סיוע הומניטארי".

דובר משרד החוץ מסר בתגובה לביקור אנשי חמאס: "חמאס הוא ארגון טרור הגרוע מדעאש.
ידיהם של בכירי חמאס מגואלות בדם של יותר מ-1,400 ישראלים שנטבחו, נרצחו, הוצאו להורג ונשרפו, והם אחראים על חטיפתם של יותר מ-220 ישראלים בהם תינוקות, ילדים, נשים וזקנים. ישראל רואה בהזמנת בכירי חמאס למוסקבה צעד מגונה הנותן רוח גבית לטרור ולגיטימציה למעשי הזוועות של מחבלי חמאס. אנחנו קוראים לממשלת רוסיה לגרש את מחבלי החמאס לאלתר".

העצרת הכללית של האו"ם תקיים ישיבת חירום שתדון במלחמה בין ישראל לחמאס. אתמול הטילו רוסיה וסין וטו על הצעת החלטה אמריקנית במועצת הביטחון, שגינתה את "מתקפת הטרור המפלצתית" של חמאס, הדגישה את זכות ישראל להגנה עצמית, והכילה קריאה לשחרור החטופים ובה בעת גל להגשת סיוע לאזרחים. עשר מדינות תמכו בהצעה, ברזיל ומוזמביק נמנעו. איחוד האמירויות הצביעה נגד. במקביל, הצעת החלטה רוסית, שכללה קריאה להפסקת אש מיידית, זכתה לתמיכה של 4 מתוך 15 המדינות ונפלה. על פי סוכנות ריא, בחמאס הביעו את הערכתם לעמדת רוסיה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר