ההצעה של הנגבי: "הרש"פ תיכנס במקום חמאס"

בשיחות עם מנהיגי העולם שהגיעו לבקר בישראל הבהיר נתניהו כי איננו מעוניין לשלוט ברצועה אחרי המלחמה ואילו ראש המל"ל הציע פתרון שנוי במחלוקת

הציעה הצעה שנויה במחלוקת. ראש המל״ל צחי הנגבי (ארכיון). צילום: חיים גולדברג/פלאש90

הקבינט המדיני ביטחוני החליט שלא להחליט בשלב הזה בגורלה של רצועת עזה ביום שאחרי מיטוט החמאס, אך מנהיגי העולם שמגיעים הנה בעשרת הימים האחרונים דורשים תשובות, ומתברר שגם מקבלים.

דברי נשיא המדינה וראש ממשלת בריטניה בפגישתם צלם: עומר מירון, מקליט: בן פרץ

בעוד בקבינט לא התקבלו תשובות לשאלת היום שאחרי, ראש הממשלה נתניהו וראש המל"ל צחי הנגבי התחייבו במהלך השבוע בפני נשיא ארה"ב ביידן, קנצלר גרמניה שולץ וראש ממשלת בריטניה סונק כי ישראל לא מתכוונת לשלוט ברצועה ביום שאחרי. גם הצעתו של השר גדעון סער - לייצר רצועת ביטחון שתרחיק את האיום מעט - לא עלתה כאפשרות באותן פגישות.

הקנצלר שולץ ורה"מ נתניהו, צילום: חיים צח/לע"מ
ג'ו ביידן עם ד"ר ירדנה קופל בישראל, צילום: רויטרס

ל"ישראל היום" נודע כי ראש הממשלה נתניהו אמר גם לנשיא ביידן וגם לראש הממשלה הבריטי ששאלו על השליטה בעזה כי "ישראל איננה מעוניינת לשלוט בעזה ביום שאחרי".

בנוסף, הצעה שנשמעה מפיו של ראש המל"ל צחי הנגבי באותן פגישות סגורות נוגעת ל"העברת השליטה לידי הרשות הפלסטינית". ואכן, צעדי האמריקנים מאז תחילת הלחימה נעשים בשני מסלולים קבועים - האחד תמיכה צבאית ומורלית בישראל והאחר תמיכה וסיוע לפלסטינים ברצועה עד כדי העברת מאה מיליון דולרים לרצועה חרף העובדה שישראל מנסה להפעיל לחץ על חמאס שם לשחרור החטופים.

לאורך כל הקדנציה של הנשיא ג'ו ביידן, דרשו בממשל הדמוקרטי מישראל להשאיר את האופציה ל"שתי המדינות" תקפה.

אפילו בממשלת הימין הנוכחית פעל הממשל ללא הרף מול דרמר ונציגי ממשלה נוספים כדי לחזק את הרשות הפלסטינית, בין אם בסיוע ישיר ובין אם בדרישה מישראל להקל על חובות הרשות ולמנוע את קריסתה.

אבו מאזן (ארכיון), צילום: רויטרס

כעת, מתחת לרדאר של שותפיו לממשלה, נתניהו מוכר למנהיגי המערב שמגיעים לכאן לתמוך בישראל, את רצועת עזה ביום שאחרי. דהיינו, נקייה מחמאס אבל גם משליטה ישראלית. ודווקא מי שקידם את תאוריית ההפרדה השלטונית בין עזה ליהודה ושומרון, אומר למנהיגי העולם את ההפך הגמור ופועל לחבר חזרה בין עזה ליהודה ושומרון בשליטת הרשות הפלסטינית.

מלשכת רה״מ נמסר: "מטרת המלחמה היא להשמיד את חמאס ואין שום שיח בשלב זה על היום שאחרי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר