שוב הפתעת אוקטובר: ההירדמות בשמירה מעלה חשש לעימותים גם בצפון - ובערים המעורבות

הפעולה של חמאס והג'יהאד האסלאמי תוכננה מראש - ושוב, כמו לפני 50 שנה, ישראל מצאה את עצמה ללא מודיעין • האיום המרכזי: התלקחות תרחיש דומה ל"שומר החומות" מצד המגזר

פגיעה ישירה בתל אביב, צילום: גדעון מרקוביץ

מדינת ישראל הופתעה הבוקר, ה-7 באוקטובר 2023, בדומה להפתעה שמדינת ישראל חוותה במלחמת יום הכיפורים. הפעולה של כוחות וחמאס והג'יהאד הוכנה מראה.

אין זה אירוע של טרור יחידים או פיגוע מאיזור יהודה ושומרון שלא הצלחנו לגלות אותו. מדובר בתרחיש שהוא ידוע מראש, אין פה הפתעה מבחינת הרעיון המבצעי.



מדינת ישראל מצאה את עצמה ללא התראת מודיעין וללא היערכות מתאימה בעורף. יש כאן אות ואזהרה לגבי מה שעשוי להתרחש בגבול הצפון על ידי כוח רדואן של חיזבאללה וגם שם מדינת ישראל אינה מוכנה.

תכלית הפעולה של ארגוני הטרור היא לחטוף ישראלים, לקחת בני ערובה ולשחרר אסירים בבתי הכלא בישראל. אל-אקצה הוא רק תירוץ שמשתמשים בו כדי לשלהב את היצרים של ההמון הפלסטיני.

חדירת מחבלים בעוטף, צילום: שימוש לפי 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עזה, היום,

צה"ל וכוחות הביטחון צריכים לפעול ראשית להחזרת המצב לקדמותו על ידי החזרת השקט לערי וישובי מדינת ישראל ובמקביל לפעול כדי למנוע פעילות כלשהי בזירות האחרות.

עיקר הדגש כרגע על זירת הפנים ועל ערביי ארץ ישראל מחשש לאירוע דומה ב"שומר חומות" שעלול להתפתח כתוצאה מההצלחה, לעצרנו, המסחררת של הפעילות בדרום הארץ.

נפילה בתל אביב, צילום: גדעון מרקוביץ

יש חשיבות עצומה החל ממחר בבוקר לכוחות הביטחון להיערך להגנת העורף בצורה שתתאים לאירועים שהתרחשו היום. חשוב שעם ישראל יבין – אנחנו במצב מלחמה. אני קורא לכל אלה עסוקים במחאה וסרבו להתגייס לשירות מילואים לשים כרגע את כל המחלוקות בצד. אנחנו עם אחד וביום שמחת תורה אנחנו נתאחד ונילחם נגד אלה שרוצים לפגוע בנו.

אין לנו מדינה אחרת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר