נתניהו: "בכל יום שעובר אנחנו מתקרבים יותר להסכם שלום עם סעודיה"

בראיון לרשת פוקס ניוז האמריקנית, אמר נתניהו כי ההסכם בין שתי המדינות "ייצור מזרח תיכון חדש" • והוסיף כי הדרישה לממש את רצונם של הפלשתינים היא זו שמנעה הסכמי שלום עד שלום • "הם לא מעוניינים בשלום, הם מעוניינים במדינה במקום ישראל"

ראש הממשלה נתניהו ויורש העצר הסעודי בן סלמאן. צילום: אורן בן חקון, רויטרס

בראיון לרשת פוקס ניוז, אמר אמש (שישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי הוא שמח לשמוע קולות אופטימיים מצד יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, לגבי המאמצים לנורמליזציה בין שתי המדינות.

נתניהו מציג את מפת השלום במזה"ת \\ רויטרס

"שמחתי לשמוע את מה שהיה לו לומר, אני חושב שבכל יום שעובר אנחנו מתקרבים יותר לשלום", אמר נתניהו. בן סלמאן התייחס להסכם הפוטנציאלי בין שתי המדינות ואמר כי זה "ההסכם הכי גדול בהיסטוריה מאז סיום המלחמה הקרה". והוסיף: "אם נגיע לפריצת דרך שבה הפלשתינים יקבלו את מה שהם צריכים ונביא לרגיעה באיזור, נעבוד עם מי שצריך".

"ההסכם הכי גדול בהיסטוריה". יורש העצר הסעודי בן סלמאן, צילום: אי.אף.פי

כזכור, בנאומו בעצרת האו"ם אמש, אמר נתניהו כי הפלשתינים צריכים להיות חלק מתהליך השלום, אך לא צריכה להיות להם זכות וטו עליו. "הסיבה שלא היה לנו הסכם שלום עם אף מדינה במשך 25 שנה לאחר ההסכים עם ירדן ומצרים, היא כי בכל פעם נאמר לנו שקודם עלינו לממש את רצונם של הפלשתינים", אמר נתניהו בראיון. "התבקשנו לעשות שלום עם הפלשתינים, רק שיש בעיה אחת - הפלשתינים לא רוצים לעשות שלום".

"מזרח תיכון חדש". בנימין נתניהו נואם באו"ם, צילום: צילום מסך

"הם לא רוצים שלום והם לא רוצים לחיות במדינה לצד ישראל, הם רוצים מדינה במקום ישראל. לכן זה לא הביא אותנו לשום מקום", אמר. 

לגבי הסכמי אברהם אמר: "אין ספק שהם היו שחר חדש של שלום. אבל אני מאמין שהסכם שלום עם סעודיה יהיה פריצת דרך דרמטית יותר. הסכם שלום בין ישראל לסעודיה ייצור מזרח תיכון חדש". 

"כששלושה מנהיגים עובדים עובדים על ההסכם הזה ורוצים אותו, אני, יורש העצר בן סלמאן ונשיא ארה"ב ביידן, אני חושב שזה מעלה את הסיכויים שזה יצליח", אמר. והוסיף כי הוא חושב שבן סלמאן הוא "מנהיג בעל חזון", לגבי השינוי בארצו והשינוי במזרח התיכון. 

"מעלה את הסיכוי שההסכם יצליח". פגישת נתניהו ביידן, צילום: אי.פי

בראיון התייחס נתניהו גם לסוגיית הגרעין האיראני: "מסיבות בטחוניות ולמען איזון הכוח, צריך למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני בכל הזדמנות".

גם לסוגיית המחאה נגד הרפורמה המשפטית נשאל, וענה: "כרגע בישראל לבית המשפט העליון אין בלמים ואיזונים. אנחנו חייבים לשחזר חלק מזה, אבל אנחנו צריכים לעשות את זה בזהירות ובאחריות וזה מה שאני עושה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר