"דמות עם רקורד יוצא דופן": אילן קאר נבחר כמנכ״ל הבא של ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית IAC

קאר ייכנס לתפקיד ב-1 באוקטובר, ויחליף את שהם ניקולא לאחר שמונה שנים • "הקהילה הישראלית-אמריקאית מתמודדת עם אתגרים משמעותיים, ביניהם התבוללות ואנטישמיות", הוא אמר לאחר הבחירה בו • "יש לי זכות גדולה לעזור בהובלת משימה זו"

יכהן כמנכ״ל הבא של ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית IAC, אילן קאר. צילום: נועם גלאי / ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית

אילן קאר, לשעבר השליח המיוחד של ארה״ב למאבק באנטישמיות, יכהן כמנכ״ל הבא של ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית IAC. קאר ייכנס לתפקיד ב-1 באוקטובר, ויחליף את שהם ניקולא, מייסד-שותף של ה-IAC ומנכ״ל הארגון בשמונה השנים האחרונות.

קאר הוא דור שני למשפחה ישראלית-אמריקאית, דובר עברית שוטפת, והוא מביא עימו לתפקיד רקע מקצועי עשיר בתור דיפלומט אמריקאי, קצין בצבא ארה״ב, תובע פלילי, ומנהיג קהילתי. הוא גם היה מעורב בפעילות ה-IAC מאז היווסדו בשנת 2007, כאשר הוריו היו חלק מהגרעין הראשוני שהקים את הארגון.

נאום וראיון הגב׳ ד״ר מרים אדלסון בכנס IAC (ארכיון)

״אני מרגיש כבוד רב להוביל את ה-IAC בתקופה חשובה זו, ואני נרגש מהפוטנציאל העצום הקיים בארגון,״ אמר קאר. ״הקהילה הישראלית-אמריקאית והיהודית-אמריקאית שלנו מתמודדת עם אתגרים משמעותיים, ביניהם התבוללות ואנטישמיות. באמצעות שילוב של מעורבות קהילתית ואקטיביזם אזרחי, פעילות לנוער וקורסים חינוכיים, פיתוח מנהיגות ופעילות פרו-ישראלית, ה-IAC נמצא בעמדה חזקה להגיב לאתגרים הללו ולבנות קהילה תוססת ומחויבת לדורות קדימה. יש לי זכות גדולה לעזור בהובלת משימה זו".

בשנת 2019 קאר מונה לשליח המיוחד של ארה״ב למאבק באנטישמיות. בתפקיד זה הוא שימש כדיפלומט האמריקאי הבכיר והיועץ הבכיר למזכיר המדינה בנושא אנטישמיות, והוביל את התוכניות והמדיניות האמריקאית בכל הקשור למאבק באנטישמיות. בנוסף, הוא הנהיג מדיניות חדשה בנושאים של אנטי-ציונות, אפליה אנטי-ישראלית, ופעילות אנטישמית בקמפוסים, וקידם את ההסכמות הבינלאומיות אודות ההגדרה של אנטישמיות.

״מאוד מתרגשים שאילן יוביל את ה-IAC. החיבור האישי שלו לארגון, המחויבות הגדולה שלו לקהילה הישראלית-אמריקאית, והשליחות שלו לחיזוק הקשר בין ארצות הברית לישראל, לצד מנהיגותו המוכחת והצלחותיו במאבק באנטישמיות, מביאים ל-IAC דמות עם רקורד יוצא דופן והתאמה מושלמת לתפקיד,״ אמר נתי סיידוף, יו״ר הדירקטוריון.

בהודעת פרידה סיפר שהם ניקולא, שיסיים בקרוב את תפקידו, על שנותיו בראש הארגון: ״הובלת ה-IAC הייתה אחת החוויות הממלאות של חיי. אילן מגלם את הערכים והחזון של הארגון, ואני סמוך ובטוח שכאשר הוא יחזיק את ההגה, ה-IAC ימשיך לשגשג ולהגיע לפסגות חדשות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר