פרגוואי מחזירה את השגרירות לירושלים; פנייה: "אני הידיד הגדול של ישראל בעולם"

פניית הפרסה של המדינה הלטינית התאפשרה לאור חילופי השילטון בה • הנשיא החדש הפך החלטה של קודמו מלפני חמש שנים • השר אלי כהן: "נמשיך לחזק את הקשר ההיסטורי עם מדינות דרום אמריקה"

שגרירות פרגוואי בירושלים, ארכיון . צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

כמעט חמש שנים אחרי שסגרה את השגרירות שלה בירושלים, הודיע נשיאה החדש של פרגוואי, סנטיאגו פנייה, כי ארצו תפתח מחדש את שגרירותה בבירת ישראל עוד במהלך השנה הנוכחית. בכך תהפוך פרגוואי למדינה החמישית שמעבירה את שגרירותה לעיר הקודש, אחרי ארה"ב, קוסובו, גואטמלה והונדורס.

נפתחה שגרירות פרגוואי בירושלים // קרדיט: רויטרס

שר החוץ אלי כהן, שנפגש עם הנשיא פנייה שעות ספורות לאחר טקס ההשבעה שלו לתפקיד, בירך על ההחלטה. "אנחנו ממשיכים לחזק את מעמדה הבינלאומי של ירושלים כבירת הנצח של מדינת ישראל. הזמנתי את נשיא פרגוואי, סנטיאגו פנייה, להגיע עוד השנה לביקור נשיאותי בישראל ולחנוך את שגרירות פרגוואי בירושלים, בירת ישראל", אמר השר כהן וסיפר כי גם ישראל תפתח בתגובה שגרירות באסונסיון, בירת פרגוואי. בתגובה אמר הנשיא הפרגוואי: "אני הידיד הכי גדול של ישראל בעולם".

פרגוואי תפתח מחדש את השגרירות בירושלים // צילום: משרד החוץ

"קשר היסטורי וחשוב"

"פתיחת שגרירות פרגוואי בירושלים, ושגרירות ישראל באסונסיון במהלך השנה הבאה, יחזקו את מעמדה האזורי והבינלאומי של ישראל ואת הקשרים החשובים בין המדינות. נמשיך לחזק את הקשר ההיסטורי החשוב עם מדינות אמריקה הלטינית, שעמדו לצד מדינת ישראל והעם היהודי", אמר כהן.

כהן ופנייה. מחזקים את הקשר, צילום: דוברות משרד החוץ

כזכור, פרגוואי כבר פתחה את שגרירותה בירושלים ב־2018, אולם לאחר כמה חודשים סגרה אותה בעקבות עלייתו לשלטון של נשיא מטעם השמאל. בישראל זעמו אז על "המכה המדינית" וראש הממשלה נתניהו הורה בתגובה לסגור את שגרירות ישראל בפרגוואי.

כעת, עם חזרתו של הימין לשלטון ובהתאם להבטחת הבחירות שנתן, הורה הנשיא פנייה על החזרת נציגותו לירושלים. היום יבקר השר כהן באורוגוואי וירשום ביקור ראשון של שר חוץ ישראלי בחלק הזה של העולם, מזה כעשור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר