מטורקיה ועד אינדונזיה, מקטאר ועד מצרים: גינויים לישראל בעקבות אירועי הר הבית

משרד החוץ באנקרה: "תקיפת מתפללים במהלך הרמדאן אינה מקובלת" • הליגה הערבית: אם מעשי ישראל לא ייפסקו, גישתה תוביל לעימותים נרחבים עם הפלשתינים • ירדן קראה לכינוס חירום של הליגה

פינוי של פלשתיני מהר הבית, הבוקר, צילום: אי.אף.פי

האירועים בהר הבית עוררו תגובות סוערות בעולם המוסלמי. טורקיה גינתה את הפריצה למסגד אל-אקצא וקראה לממשלת ישראל "להפסיק מיד את הפרובוקציות".

כוחות הביטחון בהר הבית, היום, צילום: אי.אף.פי

"אנו מגנים את הפשיטות של כוחות הביטחון במסגד, ואת מעצר האזרחים הפלשתינים הרבים, תוך חילול המעמד הקדוש של חראם א-שריף (הר הבית) והפרת הסטטוס קוו במקום", נמסר בהודעת משרד החוץ באנקרה. "תקיפות אלה נגד מתפללים במהלך הרמדאן אינן מקובלות". טורקיה גם הביעה דאגה לנוכח ההסלמה מול רצועת עזה.

פקיסטן הצטרפה לגינויים. דובר משרד החוץ באסלאמאבד אמר כי "מעשי ישראל פגעו ברגשות המוסלמים בעולם כולו". גם אינדונזיה "גינתה בחריפות" פציעה של כמה המתפללים ומעצר של מאות אחרים.

ניקוי המסגד לאחר המהומות, צילום: אי.אף.פי

ירדן קראה לכינוס חירום של הליגה הערבית כדי "לדון בתקיפות על אל-אקצא". מוקדם יותר דרשה הממלכה מירושלים "להוציא את המשטרה והכוחות המיוחדים מהר הבית באופן מיידי". מצרים קראה "לעצור את ההתקפות הישראליות על מתפללים במסגד", ובסעודיה הודיעו כי הם "עוקבים בדאגה אחר הפלישות של כוחות הכיבוש הישראלי לחצרות מסגד אל-אקצא".

קטאר הוציאה הודעה מיוחדת בנושא. "משרד החוץ רואה במעשים הברוטליים והפליליים (של ישראל) הסלמה רצינית וחילול בוטה של מקומות קדושים כהמשך של מדיניות לייהוד ירושלים והפרה של החוק הבינלאומי". בדוחא הוסיפו כי מדובר ב"פרובוקציה לרגשות של יותר משני מיליארד מוסלמים בעולם, במיוחד בחודש רמדאן המבורך". ואילו מזכ"ל הליגה הערבית אחמד אבו אל-גייט אמר: "אם לא ייפסקו, הגישות הקיצוניות שמאפיינות את מדיניות הממשלה הישראלית יובילו לעימותים נרחבים עם הפלשתינים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר