הארמון הנשיאותי באשגבאט | צילום: Getty Images/iStockphoto

20 ק"מ בלבד מגבול איראן: השר כהן יחנוך שגרירות קבועה בטורקמינסטן

לאחרונה חלה התקדמות בשיתוף הפעולה בין ישראל לטורקמניסטן בתחומי הבריאות והגנת הסייבר • שר החוץ: "נמשיך לקדם את שיתופי הפעולה הכלכליים בין המדינות"

שר החוץ, אלי כהן, צפוי לצאת בקרוב לטורקמניסטן, מדינה טוטליטרית באסיה, שלה גבול ארוך עם איראן. כהן יחנוך בבירה אשגבאט, את מבנה הקבע של שגרירות ישראל במדינה. תהיה זו הנציגות הישראלית הרשמית הקרובה ביותר לגבול איראן, במרחק של כ-20 ק"מ בלבד.

טורקמניסטן, היא מדינה שרוב תושביה מוסלמים. היא כוננה יחסים עם ישראל סמוך להכרזת העצמאות שלה ב-1991. לפני כ-10 שנים, לאור היחסים הטובים בין המדינות, ישראל פתחה שגרירות זמנית בטורקמניסטן וזו פעלה עד היום במבנה .

כעת ייחנך מבנה הקבע שנבנה במיוחד עבור השגרירות. הוא יצטרף לשגרירות ישראל באזרבייג'ן, שגם לה גבול משותף עם איראן ופועלת בה שגרירות ישראלית.

שר החוץ אלי כהן, צילום: אורן בן חקון

בין ישראל וטורקמניסטן התקיימו לאורך השנים ביקורים רמי דרג ונחתמו הסכמים לשיתופי פעולה בתחומים מדיניים, כלכליים ובתחום האנרגיה. לאחרונה אף חלה התקדמות בשיתוף הפעולה בין ישראל לטורקמניסטן בתחומי הבריאות והגנת הסייבר. ביקורו של כהן במדינה וחנוכת השגרירות נועדו להעביר מסר לאיראן, כי ישראל נוכחת באזור.

שר החוץ אלי כהן אמר ל"ישראל היום" כי "היחסים בין ישראל לטורקמניסטן הם חשובים ואסטרטגיים והינם חלק מהפעילות לחיזוק היחסים עם האזור כולו. נמשיך לקדם את שיתופי הפעולה הכלכליים בין המדינות, בין היתר בתחומי הבריאות והגנת הסייבר. חניכת מבנה השגרירות היא סימן נוסף להידוק הקשר בין ישראל ולטורקמניסטן ולציון שלושים שנה לכינון היחסים בין המדינות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו