מסתמן: פלשתינים יוכלו לטוס לאיסטנבול דרך שדה התעופה רמון

בכפוף לאישור שר הביטחון: תושבי הרשות הפלשתינית יטוסו מנמל התעופה רמון אל טורקיה • המשמעות: לראשונה פלשתינים יוכלו לטוס לחו"ל, שלא דרך ירדן • היעד לתחילת הפיילוט: במהלך אוגוסט • גורמים ברמון מברכים

נמל התעופה רמון , צילום: יהודה בן יטח

מרמאללה לאיסטנבול דרך ישראל - הצפי לתחילת הפיילוט כבר באוגוסט: ברשות שדות התעופה נערכים לקראת הפעלת טיסות בינלאומיות ראשונות לפלשתינים משדה התעופה רמון שבסמוך לאילת לאיסטנבול שבטורקיה.

אם הטיסות ייצאו לפועל, מדובר במהלך היסטורי, שכן פלשתינים יוכלו לטוס מישראל לחופשה בחו"ל לא דרך ירדן  - כפי שקורה היום כשגשר אלנבי משמש עבורם שער לחו"ל. חברת התעופה שנערכת להפעיל את הטיסות הישירות לפלשתינים משדה התעופה רמון לאיסטנבול היא פגסוס איירליינס הטורקית, שמפעילה כבר היום טיסות ישירות בקווים מטורקיה לנתב"ג. בחברה פועלים כדי להיענות לבקשה ולהיערך לקראת הפעלת הטיסות ההיסטוריות.

בשלב זה מדובר בפיילוט שייצא לפועל בכפוף לאישור שר הביטחון בני גנץ. גורמי הביטחון בוחנים את הנושא על כל רבדיו, שכן מדובר בהליך מורכב שבמסגרתו הנוסעים יצטרכו לעבור תהליכי בידוק שונים שיוגדרו מראש לצורך כניסתם ארצה, וכן עלייתם למטוס. אם התהליך אכן ייצא לפועל הוא ידרוש התאמות ומעלה שאלות כבדות משקל, בין היתר מי יהיה אחראי להסדרת כניסתם לישראל, אם יגיעו באוטובוסים ישירות אל נמל התעופה רמון ולמי זה יתאפשר. עוד עולה השאלה מי יאבטח את הטיסות, ומי יעניק שירותי טרום טיסה לנוסעים הפלשתינים בישראל ובחו"ל.

מטוס פגסוס, צילום: קוקו

תהליך ההעברה של הפלשתינים לשדה התעופה רמון אמור להתבצע בתהליך מסודר ומפוקח, שכאמור יאפשר להם לטוס מישראל לחופשה בטורקיה. היוזמה היא חלק משורת מחוות לפלשתינים שנבחנות בימים אלה, וזאת לאחר ביקורו של ג'ו ביידן.

"מהלך מבורך"

עד כה, הפלשתינים שרצו לטוס לחו"ל, בין היתר ליעדים הפופולריים טורקיה או ערב הסעודית (מכה), היו צריכים לעבור משטחי הרשות אל ירדן בצורה יבשתית דרך מעבר אלנבי ולהמריא לחו"ל משדה התעופה בירדן. השבוע פרסמנו על הקשיים במעבר אלנבי ועל הסחבת שעימה מתמודדים חלק מהנוסעים הפלשתינים במעבר לירדן וממנה.

חברת פגסוס ושדה התעופה רמון התבקשו להיערך להפעלת הטיסות כבר במהלך חודש אוגוסט וזאת, כאמור, בכפוף לאישור שר הביטחון בני גנץ. שדה התעופה הבינלאומי רמון, שנפתח בינואר 2019, נותר שומם במהלך תקופת הקורונה, וגם כעת הוא מתקשה להתאושש בכל מה שקשור לפעילות בינלאומית.

אבו מאזן, צילום: אי.אף.פי

גורמים בנמל התעופה רמון סיפרו ל"ישראל היום" כי הם מברכים על היוזמה ומקווים שתיושם ותתרחב: "במשך יותר משנתיים לא היו כאן טיסות בינלאומיות. המקום הזה צריך לחזור לחיים, וכל מהלך בעניין הזה מבורך. מקווים שחברות תעופה נוספות יחזרו להפעיל טיסות לרמון".

מהמתפ"ש נמסר בתגובה: "באחרונה מתבצעת במערכת הביטחון עבודת מטה בנושא. נדגיש כי העבודה בנושא טרם הושלמה ואושרה ע"י הגורמים הרלוונטיים".

בהכנת הידיעה סייעה לילך שובל

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר