בשל החום הצפוי ומפאת גילו המבוגר של ביידן - בישראל קובעים לו"ז מרווח לביקור

מארגני הביקור עשו מאמצים שלא לייצר לנשיא ארה"ב לו"ז צפוף מדי • פורום בהשתתפות ארבע מדינות ייערך במקביל ויעסוק בחיזוק הקשרים האסטרטגיים ביניהן

ג'ו ביידן, נשיא ארה"ב, צילום: אי.פי.אי

בישראל עשו מאמצים שלא לייצר לנשיא ביידן לו"ז צפוף מדי במהלך ביקורו בארץ, זאת בשל גילו המבוגר, כך נודע ל"ישראל היום". לא ברור אם התקבלה בנושא בקשה כלשהי מהאמריקנים, אך בצוות שאמון על הכנת הביקור הייתה הבנה ברורה שאין להעמיס על הנשיא עם לוח זמנים המכונה Back to Back, ומשמעותו פגישות ואירועים צמודים ומרובים ללא הפסקות ביניהן.

טקס פחות גרנדיוזי. ג'ו ביידן, צילום: איי.פי

בנוסף, הטקס שייערך לביידן בנתב"ג יהיה מכובד ועל פי כל כללי הפרוטוקול, אך מעט פחות גרנדיוזי מהטקס שנערך בזמנו בנמל התעופה לכבוד הנשיא טראמפ. לא התקבלה בקשה כלשהי מהאמריקנים לקצר את הטקס, והסיבה ככל הנראה קשורה פחות בגילו של הנשיא או בחום הכבד שצפוי לשרור בזמן הנחיתה, ויותר בעובדה שבין טראמפ לנתניהו היה קשר מיוחד ולכן גם הטקס שנערך לכבוד הנשיא הקודם היה מעל ומעבר לכללי הפרוטוקול.

נשיא ארה"ב טראמפ בישראל

פורום בהשתתפות ישראל, ארה"ב, הודו והאמירויות

עוד נודעו ל"ישראל היום" פרטים לגבי הפורום המרובע הכולל את ארה"ב, ישראל, איחוד האמירויות והודו. הפורום, המכונה I2U2, יעסוק בין היתר באיראן. להודו יחסים אסטרטגיים ענפים עם כל שלוש המדינות הנוספות בפורום - עם ארה"ב מתוקף היותה המעצמה החזקה בעולם, ועם ישראל ואיחוד האמירויות מתוקף היותן שותפות סחר גדולות של ניו דלהי. לגבי ישראל, מדובר בסחר ביטחוני בהיקפים גדולים ביותר.

במקביל מנהלת הודו קשרים טובים יחסית עם איראן, ואף שלא הפרה את הסנקציות נגדה באופן רשמי, היא חיפשה דרכים להמשיך שיתופי פעולה שונים עם הרפובליקה האסלאמית. ישראל ואיחוד האמירויות מעוניינות לצמצם מגמה זו, ואילו ארה"ב מעוניינת בדיאלוג אסטרטגי עם הודו על רקע היריבות המשותפת של שתי המעצמות עם סין.

במהלך ביקורו של ביידן בישראל יערוך הפורום המרובע ועידה דיגיטלית, שבה ישתתפו הנשיא וראש הממשלה לפיד, שישהו בחדר אחד במלון וולדורף אסטוריה בירושלים, ונשיא איחוד האמירויות בין זאיד וראש ממשלת הודו מודי, שיתחברו לוועידה ממדינותיהם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר