בכיר אוקראיני ל"ישראל היום": "ממשלת ישראל מושחתת, חלק מהשרים עושים עסקים עם רוסיה"

לדברי אותו בכיר, המתקפה החריפה נגד ממשלת ישראל נובעת מהסיוע הצבאי הלא מספק שקיבלה המדינה: "הופתענו לרעה מירושלים" • על המלחמה: "מאמין שהצבא שלנו מספיק חזק כדי להחזיר את השטחים הכבושים" • משרד החוץ: "לא מגיבים לטענות אנונימיות"

אמבולנס שהושמד בהפגזה בסברודונצק באוקראינה, צילום: איי.פי

מתקפה דיפלומטית חסרת תקדים: בכיר אוקראיני האשים בשיחה עם "ישראל היום" שרים בממשלת ישראל בשחיתות אישית, שמשפיעה לכאורה על המדיניות של ירושלים בנוגע למלחמה עם רוסיה.

צבא אוקראינה מיירט מסוק תקיפה רוסי

"ממשלות המערב, שלא כמו ממשלת ישראל, הבינו שעליהן לתמוך באוקראינה", אמר הבכיר. "הופתענו לרעה מממשלת ישראל - חלק מהשרים בה עושים עסקים עם רוסיה והבנו שמדובר בממשלה מושחתת, כמו שהיו כמה ממשלות מזרח אירופאיות בעבר".

דגל אוקראינה מונף על רקע הריסות דרום העיר מריופול, צילום: רויטרס

עוד הוסיף הבכיר כי הוא חושש מתסריט שיספק לרוסים אמתלה להפעיל נשק גרעיני: "על פי החוקה הרוסית מתקפה על שטח רוסיה מצדיקה שימוש בנשק גרעיני. רוסיה סיפחה את קרים ולכן מתקפה אוקראינית שם עלולה להוביל לזה. אמנם תקפנו בצורה מוגבלת מטרות בשטח רוסיה, אבל הרוסים הקפידו שלא תופיע אף מילה על זה בתקשורת שלהם".

"הרוסים טעו כשחשבו שלא תהיה התנגדות", צילום: רויטרס

לגבי התפתחות הלחימה בשטח, אמר הבכיר כי "בתחילת המלחמה לא איבדנו הרבה חיילים בזכות הטקטיקות הנבונות של מפקדי הצבא שלנו. עכשיו הלחימה השתנתה, בין היתר בשל השימוש המוגבר של הרוסים בארטילריה. למרות זאת אני מעריך שלצבא האוקראיני תהיה יכולת להחזיר את כל השטחים שאיבדנו. בניגוד לקרים, לוהנסק ודונייצק לא סופחו רשמית לרוסיה, ולכן הסכנה לשימוש של מוסקבה בנשק גרעיני פחותה לגבי האזורים הללו.

"הטעות הגדולה של הרוסים הייתה שהם הניחו שלא תהיה התנגדות משמעותית של האוקראינים. טעות נוספת הייתה ההיצמדות להנחה שהפיקוד במטה יודע לקבל החלטות יותר טוב מהפיקוד בשטח. הטעות השלישית שלהם הייתה שהם הניחו שהאוקראינים אינם אומה של ממש, אלא חלק מהעולם הרוסי. הם טעו - אפילו במזרח אוקראינה התפיסה הזו לא הוכיחה את עצמה. זהו הרגע שבו אנחנו יוצרים מחדש את האומה ואת המדינה האוקראינית", סיכם.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "איננו מגיבים לטענות אנונימיות"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר