רוסיה וצפון קוריאה לא, ישראל כן: האנטישמיות של "מועצת זכויות האדם" של האו"ם שברה עוד שיא של שפל

פשעים נגד האנושות וסגרים שמטילים אימה לא מעסיקים את הגוף השייך לאו"ם • מבחינת מדינות "נאורות" כגון קטאר ולוב, וארגוני שמאל קיצוני בארץ ובעולם, ישראל אשמה בכל זוועות העולם • ולמרות זאת, בירושלים יש מי שהתכונן לקרב הדיפלומטי ושומר על אופטימיות

מועצת זכויות האדם של האו"ם דנה בדו"ח גולדסטון, 2009, צילום: אי.אף.פי

רוסיה פלשה לאוקראינה ומבצעת שם פשעים נגד האנושות. סין הטילה סגר על ערים בנות עשרות מיליונים, מטילה אימה בהונג קונג ומדכאת את האויגורים. באתיופיה נספו מאות אלפים במלחמה שאיש לא מתעניין בה. בוונצואלה חוסלו בכוח הפגנות המוניות וכמובן שצפון קוריאה ממשיכה להתעלל באזרחיה ולאיים על שכנותיה.

תיעוד מטח לישראל משטח עזה בזמן שומר החומות

בבעיות "הקטנות" הללו, הגוף המתקרא "מועצת זכויות האדם של האו"ם", נמנע כליל מטיפול או עוסק בהן באופן חלקי. בכל הנוגע לישראל, לעומת זאת, יש לו את כל הזמן והכלים שבעולם.
סעיף קבוע וייחודי שעוסק רק בנו; "חוקרים מיוחדים" שבאופן מקרי לחלוטין, עוינים את ישראל מימים ימימה; ודו"חות שבאורח מקצועי ונטול פניות, מגלים איכשהו שישראל אשמה בכל זוועות העולם. אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק.

זירת נפילת רקטה בחולון בזמן שומר החומות, צילום: גדעון מרקוביץ'
מנהיגי חמאס, צילום: TPX
העצרת הכללית של האו"ם, צילום: רויטרס

כל ילד יודע שהאו"ם הוא מוסד מוטה כלפי ישראל, ושהעצרת הכללית גם מסוגלת להחליט שהשמש זורחת במערב, אם רק החלטה כזו תפגע בנו. "מועצת זכויות האדם", לעומת זאת, היא כבר ממש גוף אנטישמי. כשבראשה עומדות מדינות "נאורות" כגון לוב, פקיסטן וקטאר, אין פלא שנוח לה לצלוב את ישראל.

בירושלים ציפו חודשים ארוכים לדו"ח החד-הצדדי על "שומר החומות". על פי ההערכה במשרד החוץ, הדו"ח הוא חלק ממאמץ של ארגוני שמאל קיצוני, בארץ ובעולם, להוקיע את ישראל כמדינת אפרטהייד. את הרעל הזה הם מתכוונים לטפטף בכל העולם. ומופרך ככל שיישמע, הם מקווים כי באמצעות הכרזה כזו של מוסד אומ"י, יותנע תהליך, שבסופו של דבר יכפה על ישראל לסגת לקווי 48'.

המטרה השנייה של הדו"ח היא סגירה משפטית על ישראלים. 18 עורכי הדין שמפעילה הוועדה בז'נבה, ינהלו מעין מפקדה משפטית, שתפרסם דו"חות חצי-שנתיים נגד ישראלים, חיילים ואזרחים, קצינים ונבחרי ציבור. אגב, הפרחים לאו"ם, שמתקצב את הוועדה בארבעה מיליון דולרים לשנה. הדו"חות הללו יישלחו לבית הדין הבינלאומי בהאג, ולבתי משפט נוספים בעולם.

קבר אחים בבוצ'ה שבאוקראינה, צילום: אי.פי.איי
המלחמה באתיופיה, צילום: אי.פי
מפגין פצוע בוונצואלה, 2019, צילום: אי.פי.איי

אך טועים אנשי עדאללה ובצלם, אם הם חושבים שכך יכריעו את המדינה שבתוכה הם פועלים. במערכת המדינית מתכוננים להתמודדות ארוכת שנים עם הוועדה, בעלת המנדט הנצחי והבלתי מוגבל בתכניו. נציגנו בעולם גם שואבים עידוד מניסיון העבר.

כדברי גורם מדיני, "אמנם כרגע עוד לנו אצבעות, אך כשם שההחלטה המשווה בין הציונות לגזענות בוטלה בסופו של דבר, כך יקרה גם הפעם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר