שלטי אין כניסה בחופים. צילום: גא לויאן, רשות הטבע והגנים

רכבים - לא בחופים: מבצע האכיפה נגד המטיילים בשמורות

רשות הטבע והגנים החליטה לערוך אכיפה נגד נוסעים בשמורות הטבע חולות ניצנים וחולות ניצנה • גיא לויאן, מנהל מרחב ים ופקח ימי ברשות הטבע והגנים: "נסיעה בשמורה ובקו החוף מסכנת את המתרחצים ואת בעלי החיים"

רשות הטבע והגנים ערכה בסוף השבוע האחרון, מבצע אכיפה נגד מטיילים הנוסעים לאורך קווי החוף בשמורות הטבע חולות ניצנים וחולות יבנה. 

לצד פתיחת עונת הרחצה, הוחלט ברשות הטבע והגנים לערוך את מבצע האכיפה במטרה למגר את התופעה המסוכנת והבריונית של נהיגה בחופים, העלולה לפגוע בערכי טבע מוגנים ובחיי אדם.

יכולים לפגוע בחיי אדם, צילום: גא לויאן, רשות הטבע והגנים

מדובר על תופעה מסוכנת היכולת לפגוע הן בחיי אדם והן בשל הפגיעה הקשה בערכי טבע מוגנים כגון: צבי ים שמורות טבע ועוד', אך בעיקר מסכנת את חייהם של המתרחצים בחוף. במסגרת המבצע חולקו כ-30 דוחות ונעשתה הסברה לנהגים על השמורה ועל הסכנה לחיי אדם בנסיעה האסורה.

"על פי חוק, אסור לנסוע על חופי הים בטווח של 100 מטרים מקו המים בכל חופי הארץ" אמר גיא לויאן, מנהל מרחב ים ופקח ימי ברשות הטבע והגנים. "האכיפה והקנס על עבירה זו בשמורת טבע הוא כפול – כי קיים גם איסור נסיעה על החוף וגם איסור נסיעה בשמורת טבע. נסיעה בשמורה ובקו החוף מסכנת את המתרחצים ואת בעלי החיים. אנחנו תיכף נכנסים לעונת ההטלה של נקבות צב הים בה הן עולות על החוף על מנת להטיל."

"על פי חוק, אסור לנסוע על חופי הים בטווח של 100 מטרים מקו המים בכל חופי הארץ", צילום: גא לויאן, רשות הטבע והגנים

מרשות הטבע והגנים נמסר כי פעילות האכיפה נגד נהיגה בחופים ובשמורות תמשיך לאורך כל עונת הרחצה. הרשות קוראת לציבור לנהוג בהתאם לחוק, לנסוע רק בשבילים המותרים ובכך לשמור גם על חיי הרוחצים בחופים וגם על חיי בעלי החיים המתקיימים בחולות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו