בית המשפט המחוזי בירושלים נתן הבוקר (חמישי) פסק דין לעתירתם של החברה להגנת הטבע, ארגון מצילים את הרי ירושלים וארגון 15 דקות בנוגע לתכנית ההפרדה המפלסית בצומת אורה - אחת מתכניות בניית מערכת הכבישים לעבר הבירה בהרי ירושלים.
פסק הדין קבע כי נדרש תסקיר סביבתי, מאחר ומדובר בשטח רגיש ובתוכית עם השפעות סביבתיות נרחבות.
התכנית של המדינה לצומת נגדה כוללת הפרדה מפלסית, ועיקר מהות התכנית: מינהור במפלס התת קרקעי בצומת זו באמצעות שתי מנהרות דו-נתיביות לכיוון צפון ודרום, ומעליהן הרחבת דרך על פני הקרקע.
התכנית הזו גם מצריכה שטחי עזר להתארגנות לקראת עבודות החציבה המסיביות המתוכננות. כנגד התוכנית הזו עתרו המערערים בטענה כי לא הוזמן תסקיר בדבר האפשרות לפגיעה סביבתית באזור שהינו רגיש מבחינת ערכי הטבע שבו.
בנוגע לכך כתב השופט אלכסנדר רון כי: "ניתן לקבוע שלכל הפחות קיים חשש לפגיעה סביבתית שאינה זניחה". כאמור, על רקע אפשרות הפגיעה הזו קבע השופט כי התוכנית לא תקודם ללא הכנת תסקיר מעמיק שיבדוק את הפגיעה בערכי הטבע באזור על ידי התוכנית.
בתגובה לפסק הדין מסרו החברות שהגישו את העתירה כי: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט שקבע חד משמעית כי ישנה חשיבות מכרעת לבחינה סביבתית מעמיקה כאשר מדובר בתוכנית עם השפעות סביבתיות בשטח כה רגיש מבחינה סביבתית כמו מרחב הרי ירושלים.
"מדובר בהישג אדיר וצעד חשוב עבור העיר ירושלים עם תחבורה ציבורית טובה יותר, ירוקה יותר ועם תכנון מאוזן יותר.אנו קוראים לממשלה לעצור את תכניות הפיתוח בהרי ירושלים, ולשמור על מרחב זה כנכס לאומי לטובת הציבור הירושלמי וכלל תושבי ישראל״.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו