בלי רעשים: עיריית תל אביב מבטלת את מופעי הזיקוקים ביום העצמאות

בעקבות הקמפיין לבטלם ומתוך התחשבות בהלומי קרב - העירייה נענית לבקשות • חולדאי: "אחד הדברים שהכריעו והשפיעו על ההחלטה היו פניות של לוחמים פוסט טראומטיים שביקשו להסיר את המופע"

אתגר. זיקוקים ביום העצמאות, צילום: גדעון מרקוביץ'

מופעי הזיקוקים ביום העצמאות לא יתקיימו השנה, כך הודיע היום (ראשון) ראש העיר רון חולדאי. כזכור, לפני מספר חודשים הוקם קמפיין של הלומי קרב הקורא לבטל את מופעי הזיקוקים, בשל הסבל שהם גורמים לאנשים פוסט-טראומטיים, לאנשים עם צרכים מיוחדים ולבעלי חיים.

"כל שריקה ופיצוץ מחזירים את חלקינו לרגעים האפלים ביותר. ובשביל מה? ניתן בקלות להחליף את זיקוקי הדינור בבידור מסוג אחר: מופעי לייזר, זיקוקים שקטים, מופעי רחפנים ועוד", כך נכתב בקמפיין.

זיקוקים מעל כיכר רבין, ארכיון, צילום: גדעון מרקוביץ'

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי אמר: "אנחנו קשובים לרחשי הלב של הציבור ולאחר מחשבה רבה והתחבטויות לא מעטות, שכללו גם סקר מקיף, החלטתי שלא יהיו השנה זיקוקי דינור בטקסי יום העצמאות".

"אחד הדברים שהכריעו והשפיעו על ההחלטה היו פניות של לוחמים פוסט טראומתיים שביקשו לבטל את המופע, כמו גם התחשבות באוכלוסיית האנשים עם מוגבלות. אני מקווה שבשנה הבאה נמצא אלטרנטיבה ידידותית לסביבה ומרשימה לא פחות, ואף יותר", כך סיכם חולדאי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר