צפו במחזה המדהים: התלמיד שזכר 2,022 ספרות אחרי הנקודה העשרונית במספר פאי

יום הפאי הבינלאומי: ברוך אדלר שבר את השיא הארצי של זכירת הספרות אחרי הנקודה העשרונית במספר פאי • מנהל חטיבת הביניים בישיבת אמית "בלבב: "יותר מההישג, מרשימות הענווה שלו, ההתמדה והשאיפה להגיע למקומות גבוהים"

התלמיד שזכר 2,022 ספרות אחרי הנקודה העשרונית במספר פאי

ברוך אדלר, תלמיד כיתה ז' בחטיבת הביניים של הישיבה התיכונית אמית "בלבב שלם" שבירוחם, שבר אתמול (שני) את השיא הארצי של זכירת הספרות אחרי הנקודה העשרונית במספר פאי. הוא זכר בעל פה 2,022 ספרות, בעוד השיא הקודם עמד על 1,207 ספרות.

פאי – π, היא אות יוונית אשר מייצגת מספר אי-רציונלי המציין את היחס בין היקף המעגל לקוטרו – 3.14 בקירוב. אלא שהייצוג העשרוני של הפאי כולל אינסוף ספרות אחרי הנקודה העשרונית. בעוד יש מי שמתקשים לזכור אפילו כמה ספרות בודדות אחרי הנקודה, בכל שנה ביום הפאי נערכת תחרות זכירת הספרות בעל פה אחרי הנקודה העשרונית, כאשר המטרה היא לזכור כמה שיותר ספרות.

ברוך אדלר, שאמו היא רכזת המתמטיקה בישיבה, הציב לעצמו מטרה ללמוד 2,022 ספרות כמניין השנים בתאריך הלועזי. השיא הידוע הקודם של ישראל היה 1,207 ספרות. הישגו של ברוך, 2,022 ספרות, מציב אותו במקום הראשון בארץ. תיעוד זכירת הספרות נעשה על פי הפרוטוקול, עם שני עדים וסרטון מצולם. התוצאות יישלחו למרכז הדירוג העולמי.

בתגובה להישג אמר ברוך אדלר: "היה כיף להציב בכל פעם מטרה גבוהה יותר, ולעמוד בה. התחלתי עם 750, לאחר מכן 1,000 והיום 2,022. היה מרשים שהחברים באו, ויתרו על הפסקה ושמרו על שקט במשך חצי שעה. זה נדיר".

הרב דוד כהן, מנהל חטיבת הביניים בישיבת אמית "בלבב שלם": "יותר מההישג המדהים של ברוך, מרשימות הענווה שלו, ההתמדה והשאיפה להגיע למקומות גבוהים, להציב מטרה ולעמוד בה. אלו הערכים המאפיינים את ישיבת אמית בלבב שלם".

התאריך 14.3, שבו מציינים את יום הפאי, הוא גם יום הולדתו של אלברט איינשטיין, ואף נקבע בישראל כיום המדע.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר