מהשבוע הבא: מתווה הכיתה הירוקה יורחב לגנים, למעונות היום ולערים צהובות

ההחלטה התקבלה לאחר דיון שנערך בנוכחות רה"מ בנט יחד עם בכירים נוספים, ובסופו הוחלט על הרחבת התוכנית מיום ראשון ב-24 באוקטובר • לערים הכתומות והאדומות יגובש מתווה נפרד ע"י משרדי הבריאות והחינוך

למידה בבית ספר באשדוד (למצולמים אין קשר לכתבה), צילום: לירון מולדובן - ארכיון

ראש הממשלה נפתלי בנט ערך הערב (שני) דיון בעניין הרחבת מתווה הכיתה הירוקה ובסופו הכריע כי תוכנית הכיתה הירוקה תורחב לגני הילדים, למעונות היום ולערים הצהובות.

בהתבסס על המלצת משרד הבריאות, ראש הממשלה החליט כי מתווה הכיתה הירוקה יורחב גם לערים הירוקות והצהובות באופן מלא, החל משבוע הבא, יום ראשון ב-24 באוקטובר. בנוסף, מתווה הכיתה הירוקה יורחב גם לגני הילדים ולמעונות היום בערים הירוקות והצהובות.

בה בעת, עוד הוחלט כי לערים הכתומות והאדומות, בהן התחלואה גבוהה יותר, יגובש מתווה נפרד ע"י משרדי הבריאות והחינוך שיוצג בהקדם.

החל משעות אחר הצהריים, התלמידים שמשתתפים במתווה הכיתה הירוקה לא ישתתפו בפעילויות מרובות משתתפים שלא כוללות את תלמידי הכיתה ולא ייכנסו למקומות שחל בהם התו הירוק. מטרת המניעה היא לצמצם את סיכויי ההדבקה ולשמור על בריאות התלמידים, במקביל להשארת מערכת החינוך פתוחה.

בדיון שהתקיים היום השתתפו שר הבריאות, שרת החינוך, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד החינוך, ממונה הקורונה, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, מפקד פיקוד העורף, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, המשנה לראש המל"ל, עוזר שר הביטחון להתגוננות וגורמי מקצוע נוספים.

תוכנית הכיתה הירוקה בבתי הספר היסודיים בערים ירוקות כבר יצאה לדרך ביום ראשון בשבוע שעבר, ובמסגרתה מצומצמים ימי הבידוד של תלמידים המתגוררים בישובים ירוקים. לפי הנוהל, בכיתה שבה מתגלה חולה מאומת, תלמידי הכיתה נבדקים ביום הראשון בבדיקת PCR, שמבוצעת בעמדות פיקוד העורף או בקופות החולים.

רק אתמול משרד החינוך הודיע כי החל לחלק ערכות של בדיקות קורונה מהירות (אנטיגן) לילדי גני הילדים, בגילי 6-3.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר