כיתה ריקה | צילום: יהושע יוסף

פרסום ראשון: מורה בחולון אובחנה כחולת קורונה - כבר ביום הראשון ללימודים

ההורים קיבלו בשעה 10 הודעה לאסוף את הילדים ולהיכנס לעשרה ימי בידוד • ככל הנראה המורה עשתה בדיקת PCR - וכשלא קיבלה תשובה לפני תחילת הלימודים עשתה בדיקה ביתית ויצאה שלילית

מורה בבית ספר "שמיר" בחולון התגלתה היום (רביעי) כחולת קורונה, כבר ביום הראשון ללימודים. ההורים קיבלו בשעה 10 הודעה לאסוף את הילדים ולהיכנס לעשרה ימי בידוד. הם יצטרפו ל-55,390 תלמידים הנמצאים בבידוד.

פתיחת שנה"ל תשפ"ב: הנשיא הרצוג הצטרף לשיעור של תלמידי כיתות א' במודיעין // צילום: לע"מ

על פי הפרטים שהגיעו לידי "ישראל היום" - המורה, ככל הנראה, עשתה בדיקת PCR לפני יומיים וכשלא קיבלה תשובה לפני פתיחת השנה, ביצעה בדיקה מהירה ויצאה שלילית.

זה אינו הבידוד הראשון בהיבט הזה, כבר לפני פתיחת שנת הלימודים התגלו מספר מקרים של תלמדיים שהגיעו למפגשי הכנה בבית הספר, בין היתר של עליה לכיתות א' ובשל תלמיד מאומת נאלצו להיכנס לבידוד.

מנכ"ל ביה"ח אסותא באשדוד: "החשש שהתלמידים ידביקו את המורים וההורים"

ד"ר ארז ברנבוים, מנכ"ל ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד, אמר: "החשש של מערכת הבריאות, איננו מגל ההדבקות של התלמידים אלא מהאפשרות שהם ידביקו את אנשי הצוות וההורים הלא מחוסנים. למדנו כי הקורונה היא בדרך כלל מחלה קלה עבור רוב הילדים, אך עלולה להיות מסכנת חיים עבור האוכלוסייה הבוגרת והבלתי מחוסנת, בייחוד כשיש גם מחלות כרוניות ברקע".

עוד אמר: "כבר היום ניתן לראות בברור את תוצאותיו הטובות של החיסון השלישי - במחלקות הקורונה השונות עולה מספרם היחסי של המאושפזים קשה "שבחרו" שלא להתחסן, והלכה למעשה בחרו להיות מועדים להדבקה"

שנת הלימודים נפתחה // צילום: הרצי שפירא,

היום הראשון ללימודים: נתוני הפתיחה

 אחוז הנוכחות ביום הראשון ללימודים בבתי הספר ובגני הילדים עומד על כ-88%, כך על פי בתי הספר שדיווחו. כמובן שמדובר בתלמידים שיכלו להגיע ללימודים, ואילו הנמצאים בבידוד ושאינם מחוסנים לא כלולים בכך.

בהתאם לנתונים שהתקבלו ממשרד הבריאות, כמאה אלף תלמידים בגיל 18-12  קיבלו חיסון ראשון בכלל הרשויות (אדומות, כתומות, צהובות, ירוקות). במהלך החודש האחרון. מתוכם כארבעים אלף תלמידים בכיתות ח'-יב' בערים אדומות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו