מבצע "עם כלביא": במפגש זום שנערך הערב (מוצ"ש) שר החינוך יואב קיש הציג את מתווה הלמידה לשבוע הקרוב בעקבות התקיפות הישראליות באיראן - והתגובה מצד הרפובליקה האסלאמית. "חשוב לתת יציבות למערכת, שמענו את הנחיות פיקוד העורף. אנחנו בשבוע אחרון של הלימודים. יש לזה השפעה על המערכת. ההחלטה היא שבשבוע הקרוב כל מערכת החינוך עוברת ללמידה מרחוק". לגבי מסגרות החינוך המיוחד, אמר: "אם נראה שנוכל לאפשר מסגרות חינוך מיוחד, ננסה לעשות את זה. הנסיעה למסגרות היא אתגר בפני עצמו".
לצד זאת, גם המוסדות האקדמיים לא יפעלו והלימודים יהיו מקוונים. במשרד החינוך ביטלו את כל הטיולים שהיו אמורים להיות השבוע. גם בחינות הבגרות נדחו. כמו כן, אין שום פעילות בלתי פורמלית, וייתכן ומחנות הקיץ לא יתקיימו. זו אינה הפעם הראשונה שמערכת החינוך מוצאת את עצמה מול מתקפה שלא ידוע מתי תסתיים. נזכיר כי שנת הלימודים בעל-יסודי אמורה להסתיים כבר בסוף השבוע הבא.
המשמעות של אי קיום הלימודים והקפאתם היא שמעל 2.4 מיליון תלמידים במערכת החינוך מגילאי גן ילדים ועד כיתה י"ב ישארו בבית, כך גם פעוטות שנמצאים בגנים פרטיים או במעונות יום. לכך מתווסף כי גם ההורים לא יוכלו להגיע לעבודה, והמשק יחווה קשיים.
בהתאם לכך, לא תתקיים כל פעילות חינוכית פיזית, לא במסגרות החינוך המיוחד, וכמו כן גם לא במסגרות החינוך הפורמלי ולא בבלתי-פורמלי.
כמו כן, יבוטלו כל הפעילויות החוץ-בית-ספריות, לרבות טיולים, סיורים, ימי שיא ומפגשים חוץ-כיתתיים, עד להודעה חדשה. יהיו מאמצים לקיים את מסיבות הסיום וחלוקות התעודות. כמו כן, עדיין לא ידוע מה יהיה עם בית הספר של החופש הגדול.
לדברי קיש, ככל שמגיעים לשכבות הגיל הנמוכות יותר, כך קטן הערך של הלימודים בזום. רוצים שהגננות יתקשרו לילדים בזום, לא מצפים לייצר למידה.
בחינות הבגרות ידחו
כלל בחינות הבגרות שתוכננו להתקיים בין ה-15 ל-21 ביוני יידחו בשבוע בדיוק, תוך שמירה על רצף היבחנות. לדוגמה, בחינה שנקבעה ליום שני, ה-16 ביוני, תתקיים ביום שני הבא, ה-23 ביוני.
על פי שר החינוך אפשר לדחות בגרויות רק בתקופה של שבועיים, זאת בגשל אילוצי גיוס של המסיימים את כיתות י"ב.
חינוך מיוחד, נוער בסיכון ותלמידי פנימייה
ההנחיות של משרד החינוך חלות גם על מסגרות החינוך המיוחד ונוער בסיכון. תלמידים שאינם ברי פינוי ימשיכו לשהות במסגרותיהם, בפיקוח וליווי חינוכי וטיפולי צמוד. לאורך כל השבוע הקרוב יתקיימו הערכות מצב יומיומיות, במידה ויתאפשר יוגדרו מתווים ייחודיים לתלמידי החינוך מיוחד, בכפוף להתפתחויות הביטחוניות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
