השר יואב קיש מתוך ועידת המחר של "ישראל היום"

מנהלים ואנשי חינוך לקיש: "תתבייש, סחרתם בדמנו"

לאחר שתמך בהחלת דין הרציפות על חוק הגיוס, במכתב שכותרתו "הצבעתך בעד חוק ההשתמטות" נכתב: "הלילה בשעה שאתה וחבריך הצבעתם בכנסת על הארכת ההשתמטות של מגזר שלם בציבור הישראלי משירות צבאי - נהרגו ברצועת עזה ארבעה לוחמים ונפצעו רבים אחרים" • לפני כעשור, קיש, טייס קרב בעברו, היה פעיל בולט בעד השוויון בנטל

[object Object]

התגובות להארכת הרציפות על חוק הגיוס שמשמעותו שחרדים ימשיכו שלא לתרום ולשרת בצה"ל ממשיכות כשבמרכז נמצא הפעם שר החינוך יואב קיש.

המכתב הופץ על ידי ארגון "נשות ואנשי חינוך למען הדמוקרטיה", יוזמה של אנשי חינוך שעוסקים במאבק למען מערכת חינוך שוויונית ודמוקרטית. יוזמת המכתב היא רותי שמרון, מנהלת התיכון הדמוקרטי שבילים בפרדס חנה

במכתב שכותרתו "הצבעתך בעד חוק ההשתמטות" שהופץ למנהלי בתי ספר ושעליו הם התבקשו לחתום, נכתב: "הלילה בשעה שאתה וחבריך הצבעתם בכנסת על הארכת ההשתמטות של מגזר שלם בציבור הישראלי משירות צבאי - נהרגו ברצועת עזה ארבעה לוחמים ונפצעו רבים אחרים".

הם התייחסו לאופן שבו משרד החינוך מודד את בתי הספר "אנחנו מנהלי בתי ספר מכל הארץ. לאורך השנים אנחנו נמדדים ונשאלים בכל שנה - איך בתי הספר שלנו מעודדים שירות משמעותי? מה אחוז המתגייסים לצבא? משרד החינוך הקפיד לשלוח לנו את נתוני הגיוס ואף טורח לתגמל בתי ספר שיש בהם אחוזי גיוס גבוהים והתגאתם בפרסום הנתונים על גיוס קרבי וכדומה. עכשיו אנחנו אומרים - עד כאן!".

הם שאלו את השר קיש: "האם אתה מעלה על דעתך שאפשר לפעול בכזו צביעות, בכזה ניתוק, תוך הבהרה לנו כציבור משרת שאינך סופר אותנו, שדמינו הפקר וילדינו הם מטבע עובר לסוחר בפוליטיקה השפלה שלכם - מבלי שבסוף נקום ונאמר - לא עוד? אנחנו שואלים את עצמנו באיזו עזות מצח, אוטם לב, אובדן בושה והתנערות מכל בדל של ערכים אתה וחבריך פועלים.

"איך יכול להיות שאתה, הנושא בתואר 'שר החינוך' - מתנער מאחריות על חלקיך באסון שפקד אותנו כחברה, ומתנהל באדישות מוחלטת אל מול מותם של בוגרינו, ילדינו וחברינו במלחמה הלא נגמרת הזו.

כזכור, קיש, טייס קרב בעברו, היה לפני למעלה מעשור מהלוחמים הגדולים לשוויון בנטל. (צפו בסרטון) 

לטענת החותמים על המכתב ההצבעה על החוק היא קו אדום: "בזמן שחלקנו במילואים, הילדים והבוגרים שלנו וחבריהם, נמצאים בחזיתות הלחימה כבר חודשים במלחמה ללא אופק של שחרור חטופים והסדרה מדינית, רקחתם דיל פוליטי, סחרתם בדמנו, ספרתם אך ורק את עצמכם, תתבייש".

בתנועת מאבק החינוך ציינו כי "תנועת מאבק החינוך תומכת ביוזמת מנהלים המביעים שאת נפש מצביעותו וחוסר המוסריות של שר החינוך. מאבק החינוך מעודדים עוד מנהלים להצטרף למכתב זה. לא יתכן כי בעת המלחמה הגדולה ביותר שהייתה בארץ, תהיה הפרדה בין דם לדם".

משר החינוך נמסר בתגובה: "המציאות בישראל השתנתה. אתמול היה צעד ראשון למימוש השינוי לגיוס חרדים, מה שהיה לא יהיה. שר החינוך יעמוד על כך שהחקיקה תתן לצהל גיוס של 3,000 חרדים כפי שביקש בבית המשפט. צר לנו וחבל שמיעוט פוליטי של מנהלים בחר ללכת אחרי ספין פוליטי ללא הבנה של הליכי החקיקה, אפילו את העובדה שהשר הוא לא חבר כנסת הם לא הכירו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו