שינוי במדיניות: משרד החינוך יאפשר הקלות לקרובי משפחות החטופים

בעקבות דרישת ועדת החינוך, הורחב מעגל התמיכה של משרד החינוך עבור בני משפחות חטופים שאינם מהמעגל הראשון • "אני חצי שנה עוברת גיהנום ולא פנויה רגשית ללמידה, איפה ההקלות שמגיעות לי?" אמרה קרובת משפחתו של החייל עומר נאוטרה החטוף בעזה • ח"כ טייב: "להודיע בהקדם למנהלי בתי הספר על השינוי במדיניות"

יו"ר ועדת החינוך ח"כ יוסף טייב: להודיע בהקדם למנהלי בתי הספר על השינוי במדיניות. ככל שתתנו מענה מהיר יותר, התוצאה תהיה טובה יותר קרדיט: דוברות הכנסת

גם אחיינים ובני דודים: ועדת החינוך, התרבות והספורט בראשות חבר הכנסת יוסף טייב קיימה היום (שני) דיון מעקב בנושא מענים חינוכיים לילדי משפחות החטופים, לאחר שבדיון קודם התברר שבני דודים, אחיינים ונכדים של חטופים אינם נמנים על המעגל הראשון ולכן לא מקבלים מענה חינוכי הולם מצד מערכת החינוך. בעקבות הדישה, הורחב מעגל התמיכה.

ועדת החינוך בכנסת, צילום: דוברות הכנסת

מנהלת אגף השירות הפסיכולוגי במשרד החינוך עינב לוק סיפרה כי בעקבות הדיון הקודם עודכנה אצלם המדיניות: "עשינו עבודה משותפת עם מִנהלת החטופים והנעדרים ועתה יש לנו מסד נתונים על כולם – אחיינים, נכדים, בני דודים והוא מונגש בימים אלה למחוזות. אני מודה לכם שהסבתם את תשומת לבנו. באשר להקלות בבחינות הבגרות - נכדים, בני דודים ואחיינים של חטופים יגישו בקשה, באמצעות ביה"ס, ובהתאם לצורך יקבלו מענה להתאמות לבגרויות".

נועם צוהר, תלמידת כיתה י' ברעננה: "עומר נאוטרה הוא חייל בודד ואנחנו המשפחה המורחבת שלו, החדר שלו מחכה אצלנו בבית. בחצי השנה מאז עומר נחטף אנחנו לא מתפקדים כמו שצריך. אני חצי שנה עוברת גהנום. אני מגיעה ללימודים והראש שלי לא שם. בגלל שההורים של עומר בארה"ב, ההורים שלי מנהלים פה את המאבק להשבתו, ואני בקושי רואה אותם. אין לי פניות רגשית ללימודים ואני גם לא פנויה מבחינת זמן. אעשה הכל להשיבו גם אם צריך לוותר על תעודת בגרות או שהיא תהיה דלה מאד. אחרי פסח יש לי בגרות. איפה ההקלות שמגיעות לי? מבחינתי אני כמו דרגה ראשונה. אנחנו מבקשים מביה"ס לקבל מה שזקוקים לו ואין שום מענה. אני עדיין בחמש יחידות, אבל לא רואה איך אוכל להמשיך." נציגת משרד החינוך הבטיחה לבדוק את הנושא באופן אישי ולהיות עימה בקשר.

רונן נאטורה אביו של עומר נאוטורה, צילום: גדעון מרקוביץ'

"100% במאבק"

ברית, בת דודה של סמ"ר איתי חן שנחטף לעזה אחרי שנפל בקרב ב-7 באוקטובר: "אני 100% במאבק להשבתו. הגעתי פחות ללימודים, מה שגרם לירידה בציונים וגם המעטפת החברתית נפגעה. המנהלת לא ידעה חודשיים שיש לי בן משפחה חטוף והיועצת – 4 חודשים. אני תלמידה אחת בבי"ס שיש לה בן משפחה חטוף. כזה קשה לפנות אלי? ביה"ס הבטיח לי עזרה בלימודים וכלום לא קרה".

סמ"ר איתי חן, צילום: באדיבות המשפחה

דנה תייר, בת דודה של יגב בוכשטב שחטוף בעזה, הציגה לנוכחים סרטון של עבודת הגמר שלה באמנות: "אני לא מחפשת רק הקלות. עשיתי 2 בגרויות בתקופה הזאת. מגמת אמנות סייעה לי לפרוק ולהשתמש באמנות ככלי לתרפיה".

משפחת בוכשטב, צילום: אריק סולטן

דנה המשיכה: :"חשוב שיהיה גורם בבי"ס שלא אכפת לו ממני רק כי הוא אוהב אותי, כמו המחנכת שלי, אלא גם מי שעבר הכשרה והיכרות עם הפרוצדורות. ככה בקלות אפשר לאבד ילדה. אני ובני גילי מוכנים להצטרף לצוות משולב של אנשים ממעגלי הטראומה ולהכין תכנית פעולה. זה יעזור למי שעוד לא מסיים את לימודיו במערכת החינוך כמוני".

צחי עידן. חטוף בעזה, צילום: .

נועם עידן, אחות של צחי עידן החטוף בעזה: "192 ימים של מאבק בלתי פוסק וחרדה שגרמה לשיתוק גם אצל ההורים לתלמידים במערכת החינוך. בבקשה שמישהו מהמערכת ומהעירייה יגיע ויעזור לנו. זאת בקשה לעזרה למישהו שיהיה עם הילדים."

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר