יממה לאחר שנפטרה: עדנה סולודר ז"ל הוכרזה כזוכת פרס ישראל למפעל חיים

שר החינוך בישר על זכייתה לאחותה, תמי, בשיחה טלפונית • בנימוקיה ציינה ועדת הפרס כי חברת הכנסת לשעבר היא סמל למנהיגות נשית ומשקפת במסלול חייה יוצא הדופן את פני החברה הישראלית

עדנה סולודר. צילום: יעקב סער, לע״מ

שר החינוך, יואב קיש, בישר היום (רביעי) כי חברת הכנסת לשעבר, עדנה סולודר (ז"ל) שהלכה לעולמה אתמול בגיל 94, היא כלת פרס ישראל למפעל חיים לשנת תשפ"ד. השר קיש בישר בשיחה טלפונית לאחותה של עדנה, תמי, מאחר ועדנה כאמור נפטרה ותיקבר היום אחה"צ.

שר החינוך יואב קיש מתייחס לסערת פרס ישראל (ארכיון) | ועידת מקור ראשון ומכון תכלית

ועדת הפרס התכנסה אתמול והחליטה על זכייתה של עדנה והעבירה החלטה מסודרת לשר ששמע ממש במקביל על פטירתה. השר וחברי הועדה הביעו את צערם על פטירתה ועל כך שלא זכתה בחייה להכרה שקיבלה לאחר מותה.

בנימוקיה ציינה ועדת הפרס כי הגב' עדנה סולודר היא סמל למנהיגות נשית ומשקפת במסלול חייה יוצא הדופן את פני החברה הישראלית. עוד ציינה הועדה כי היא הייתה ממנהיגי התנועה הקיבוצית ובמסגרת פעילותה הפרלמנטרית ארוכת השנים, פעלה רבות למען חיזוק הפריפריה, שמירת הטבע והמורשת, עידוד החקלאות וההתיישבות והיוותה מופת לאחדות וחיבור בעם.

קיש בטקס פרסי ישראל (ארכיון), צילום: אוליבייה פיטוסי

עדנה בלטה מאד בעיסוקיה לקידום נושאים חברתיים ולצמצום הפערים החברתיים. לצד פעילותה החברתית הענפה בנושאים חברתיים ובטיפול בבעיותיהם של ילדים במצוקה היא החלה לפעול לקידום תחום האימוץ, ומונתה כחברה בוועדה המייעצת לאימוץ בין-ארצי, לאחר שאיבדה את בתה היחידה, שהייתה בת מאומצת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר