סערת "ביחד ננצח": יו"ר התאחדות הסטודנטים נגד שרת החינוך לשעבר

נשיאת בית ברל דחתה את השימוש בסלוגן כדי לא לפגוע בסטודנטים ערבים • אלחנן פלהיימר תקף: "מי שלא מעוניין שננצח את אויבנו צריך לעשות חשבון נפש"

גנץ בוועידה בינ"ל: "כשאנחנו אומרים 'ביחד ננצח' - אנחנו מתכוונים גם יחד עם שותפינו האמריקאים" || יוני ריקנר

אלחנן פלהיימר יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, יוצא נגד נשיאת מכללת בית ברל הפרופ' יולי תמיר, לאחר שזו הסבירה כי המוסד בראשו היא עומדת החליף את הסיסמא "ביחד ננצח" בשל פגיעה בחברי סגל וסטודנטים ערבים.

"מי שלא מעוניין שננצח את אויבנו צריך לעשות חשבון נפש" אמר יו"ר ההתאחדות בסרטון שפרסם והוסיף: "מדוע האמירה 'ביחד ננצח', אשר קוראת לאחדות בעם כנגד אויב מתועב נחשבת למפלגת?" הוא פנה לתמיר שהייתה בעבר שרת החינוך ואמר: "האם את צריכה להשפיע על חינוך הדור העיר בישראל?. הרשת זעמה בעקבות דבריה, בין היתר כתב אחד המגיבים על המכללה כי הם "תומכי חמאס".

תקף את הנשיאה, אלחנן פלהיימר, צילום: אריק סולטן

את הדברים אמרה פרופ' תמיר בפודקאסט של בית ברל בעמוד היוטיוב של המכללה: "אנחנו רגישים מאוד למה שאנחנו כותבים, עכשיו כשכולם כתבו 'ביחד ננצח' אנחנו הבנו שמבחינת חברי המכללה הערבים זו לא סלוגן מכיל אז שנינו את זה ל-'נצמח מזה ביחד'. אלו דברים קטנים אבל רוב הקונפליקטים מתחילים מדברים קטנים".

"סלוגן לא מכיל", שרת החינוך לשעבר יולי תמיר, צילום: קוקו

ממכללת בית ברל נמסר בתגובה: "הכיתוב ״נצמח מזה יחד״ נבחר על ידי צוות המכללה והוא משקף את רוח המכללה שתפקידה לחנך אנשים לצמוח גם מתוך כאב וטראומה. בכל מעשייה מכללת בית ברל מגלה רגישות למגוון הרחב של הסטודנטים שלומדים בה. לכן, זו המכללה היחידה שבה הסגל הערבי משתתף ביוזמות של המכללה לסיוע ליישובי ותושבי העוטף; מארגן לעצמו סיור לבארי לבקר איש סגל חבר בארי וללמוד על הזוועות שהתרחשו שם; חברי סגל ערבים לוקחים חלק בהנצחת הנופלים וסיוע לחיילי המילואים. כאמור אנחנו מאמינים שככה ורק ככה נצמח מזה יחד". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר