טעות של מרצה בתוכנה פופולרית שמשמשת להיבחנות מרחוק הביאה לאחוז אדיר של נכשלים. רק לאחר התעקשות הסטודנטים המרצים הודו שהייתה בעיה והאירוע מתוחקר. הבעיה מקורה בטעות של אחד המרצים שהזין תשובות לא נכונות.
מתווה הבגרויות לזמן המלחמה: המבחנים יידחו בחודשיים, מבחני המיצ"ב יבוטלו
סטודנטים למשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן נדהמו לגלות כי יותר מ-70 אחוזים מהם נכשלו בבחינת סוף סמסטר בקורס מיומנויות במשפט. הם טענו לתקלה בהליך ההיבחנות, אלא שהמרצים במוסד שבו הם לומדים, המרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן, דחו את טענותיהם והכחישו כי הייתה בעיה.
"מהרגע הראשון היה ברור שיש טעות"
במבחן אמריקני, התוכנה גם בודקת את התשובות שהסטודנט מסמן ומעניקה ציון. לטענת הסטודנטים, המרצים הסתירו והכחישו שיש בעיה: "מהרגע הראשון היה ברור שיש טעות", סיפרה אחת הסטודנטיות שביקשה להישאר בעילום שם. "פנינו למרצים שהתעקשו שאין טעות ורק הסכימו אחרי הרבה תלונות לעשות מפגש שבו יסבירו לנו למה לא למדנו טוב".
היא מוסיפה: "אמרנו בוודאות שהמערכת סימנה תשובות לא נכונות. המרצים אמרו שמי שחושב שיש טעות במבחן שלו שיגיש ערעור וזה ייבדק. כשברור שיש טעות מערכתית ולהגיש ערעור זה קשה מאוד כי לך תזכור איזה תשובה סימנת לפני שלושה שבועות במבחן".
אלא שאחרי ההכחשה הגורפת, נאלצו המרצים להודות כי אכן יש טעות: "המרצים הודו שהיו בעיות בארבע שאלות שכל אחת מהן שווה שמונה נקודות. עכשיו הם מתעקשים שאין תקלות נוספות למרות שרבים מאתנו מדווחים על סימון תשובות לא נכונות במבחן. כל זה קורה אחרי שדיברו אל הסטודנטים בצורה לא מכובדת ואמרו להם שהם 'הוזים', שאין שום בעיה ושכולנו טעינו".
נערך תחקור והתקלה טופלה
"זה מאוד בעייתי" אומר איתי (שם בדוי) סטודנט למשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן. "איך אפשר לסמוך על ציוני המבחנים? זה כמובן עוול למבחן הספציפי שלנו אבל גם שאלה גדולה לגבי יתר המבחנים".
מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים נמסר בתגובה: ״מבחן מיומנויות הינו מבחן ייחודי של המרכז האקדמי, שנועד להכין את הסטודנטים והסטודנטיות למשפטים לקראת מבחני לשכת עורכי הדין כבר מהשנה הראשונה ללימודים, במטרה לשפר את המוכנות וכפועל יוצא להגדיל את אחוזי המעבר במבחנים אלו".
"לאור תוצאות הבחינה, ועוד טרם פנייתכם בנושא, ניתנה הנחיה ונערך תחקור באשר למבחן זה, כמו גם מבחנים דומים אחרים. כבר מהתחקור הראשוני התברר כי אכן ארעה תקלה, אשר טופלה זה מכבר ובעקבותיה עודכנו ציוני הסטודנטים כנדרש. בנוסף, התקיימה שיחה עם הסטודנטים על מנת לשמוע את טענותיהם, ללמוד ולהפיק את הלקחים המתחייבים".
"המרכז האקדמי למשפט ולעסקים שם לו למטרה להכשיר את הסטודנטים והסטודנטיות שלו באופן הטוב ביותר לקראת כניסתם לשוק התעסוקה, ונמשיך להעניק להם את מיטב הכלים והמיומנויות למען הצלחתם".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
