תקפו, השפילו וצילמו: מקרה אלימות מזעזע בבית ספר בבאר שבע

אירוע אלימות חריג במקיף בבאר שבע - ילד בן 13 הותקף על ידי קבוצת ילדים גדולים ממנו • גם כשהוא התחיל לבכות והתחנן שיעזבו אותו הם לא שחררו • האלימות הקיצונית בסרטון הביאה את המשטרה לפתוח בחקירה • מנהל בית הספר: "האירוע לא נובע בשל חרם חברתי"

תקפו השפילו וצילמו: אירוע אלימות מזעזע תועד בבית ספר בבאר שבע // 27א

תיעוד חריג מאירוע אלימות בביה"ס: אירוע אלימות מחריד תועד אתמול (ראשון) בבית ספר בבאר שבע לאחר שנערים הכו תלמיד. בתיעוד נראים לפחות שני תלמידים כשהם מכים את התלמיד, דוחפים אותו על הקרקע, בועטים בו ונותנים לו כאפות לפנים, גם שהוא מבקש מהתוקף "שחרר אותי".

האירוע ככל הנראה התרחש במהלך ההפסקה, חלק מחבריו ש התלמיד ניסו להגן עליו אך חששו מהתלמידים התוקפים, תלמיד אחר בבית הספר צילם את התקיפה והתגאה בכך בפני חבריו, בין היתר כשהוא מתפעל מהאלימות בסרטון וכן נשמע אומר בסרטון: "צילמתי הכל איזה מכות".

תקפו, השפילו וצילמו: מקרה אלימות מזעזע בבית ספר בבאר שבע, צילום: לל

בין היתר נשמעים בסרטון איומים של התלמידים כלפי אותו תלמיד.

אירוע חריג

האלימות הקיצונית בסרטון הביאה את המשטרה לפתוח בחקירה ובמשטרת ישראל ציינו כי הם פתחו "בחקירה בעקבות דיווח שהתקבל אודות אירוע אלימות שהתרחש באחד מבתי הספר בבאר שבע במעורבות מספר קטינים. במסגרת החקירה הוגשו היום תלונות, נגבו עדויות ונאספו ממצאים נוספים במטרה לאתר את המעורבים ולהביאם לחקירה".

בימים אלה, כשברקע מלחמת חרבות ברזל והלימודים לא תמיד מתקיימים באופן תדיר, מתמודדת מערכת החינוך ובתי הספר עם אירועים בעיות שונות של אלימות, חרדות, מצב נפשי ירוד ועוד בקרב תלמידים – בעיקר תלמידים באזור הצפון והדרום.

תקפו, השפילו וצילמו: מקרה אלימות מזעזע בבית ספר בבאר שבע, צילום: 27 א

בעקבות המקרה שלח מנהל בית הספר הודעה להורים בה כתב: "אתמול לקראת סיום יום הלימודים התרחש אירוע אלימות בין תלמידים בכיתות ז-ח במסגרתו הוכה תלמיד בידי שני תלמידים שאינם מכיתתו. צוות בית הספר עצר את האירוע והזמין את מחלק הנוער של המשטרה. תלונה הוגשה במשטרה ותלמידינו שהיו מעורבים הושעו מלימודים".

הוא ציין כי הדבר אינו נובע בשל חרם חברתי, וכי מדובר בתלמיד מקובל ואהוב בכיתתו. ומהעדויות עולה כי מדובר בסכסוך קודם בין הילדים באיזור מגוריהם. והוסיף: "אירועים מעין אלו חריגים בבית הספר, אך גם באירועים שישנם מידי פעם אנחנו מטפלים במלוא החומרה כי מוגנות התלמידים היא תמיד בראש מעייננו".

ממחוז דרום שבמשרד החינוך נמסר: "בתום יום הלימודים הוכה תלמיד על רקע סכסוך קודם בינו ובין ילדים שאינם מכיתתו. האירוע הסתיים הודות לערנות צוות בית הספר שהיה בקרבת מקום. בית הספר נוקט באפס סובלנות לאלימות ובתוך כך האירוע מטופל באפיק החינוכי והמשמעתי מול כל המעורבים, לרבות התלמידים שצפו מהצד.

עוד הוסיפו כי "מנהל בית ספר הזמין משטרה ועודד את הורי התלמיד להגיש תלונה. המשרד יפעל בהתאם לתוצאות החקירה. יצוין כי אין ממש בטענה כי מדובר באירוע על רקע חרם חברתי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר