גיבור עם גלימה: הדקאנים הפתיעו את רפ"ק א' שנפצע בכפר עזה - והעניקו לו את התואר בביה"ח

שלושה ימים אחרי שסיים את המטלה האחרונה של התואר בלימודי משפטים בקריה האקדמית אונו, הוקפץ רפ"ק א ללחימה בדרום • טקס הענקת התעודה נערך במחלקת השיקום בבית החולים, בנוכחות בני המשפחה וצוות הרופאים • רפ"ק א': "הם הפתיעו אותי - לא האמנתי שזה אפשרי"

מימין: פרופ' אלבשן, א׳ וד"ר אלעד פינקלשטיין מהקריה האקדמית אונו. צילום: ללא קרדיט

הדקאנים הפתיעו: רפ"ק א', מפקד פלגה ביחידת המסתערבים במג"ב דרום, לא חשב שכך תיראה הענקת התואר שלו במשפטים. אחרי שנפצע קשה מאוד בשבת השחורה, קיבל את התעודה מהפקולטה למשפטים בקריה האקדמית אונו היישר מידי הדקאנים, כשהוא שוכב בבית החולים.

כפר עזה לאחר שבועיים מתחילת הלחימה // שמואל בוכריס

שלושה ימים אחרי שסיים את המטלה האחרונה של התואר בלימודי משפטים בקריה האקדמית אונו, הוקפץ רפ"ק א' (31) מיחידת המסתערבים של מג"ב דרום להילחם בקרבות השבת השחורה.

מאז מתנהל קרב הירואי

"הייתי בבית ביבנה והתעוררתי עם האזעקות. כמה דקות אחר כך המפקד שלי החליט להקפיץ אותנו", הוא מספר.

"אחד המפקדים ביחידה סיפר שהוא נתקל במחבלים באופקים. החלטתי לטוס לשם ברכב, נסעתי על 180 קמ"ש. בצומת שער הנגב פגשתי לוחם שלי, וחברנו יחד לצוות ימ"מ. היינו בלי ציוד, רק עם האקדחים הפרטיים שלנו. היה שם קרב קשה שבו מחבלים חוסלו ושני לוחמים נפלו".

מאותו רגע התחיל א' יום קרבות הרואי: "הגענו לאזור תחנת המשטרה בשדרות, שם קיבלנו את הציוד. אז גם לוחם שלנו קיבל טלפון על הנעשה בכפר עזה, שם הוא מתגורר. הוא דיווח לי שיש מחבלים אצלו ביישוב ונסענו לכפר עזה".

הריסות קיבוץ כפר עזה, צילום: מערכת ישראל היום

"בדרך לשם קיבלנו צרור לרכב, ירדנו ממנו וחיסלנו את המחבלים," הוא משחזר. "הגענו לכפר עזה בעשר בבוקר ונלחמנו שם במשך שבע שעות ארוכות".

א', יחד עם חבריו ובהם מסתערבי ולוחמי מג"ב, הציל חיים וחילץ פצועים. בחמש בערב נפצע באורח קשה משני כדורים בחזה ורסיס בעין, ופונה למרכז הרפואי שיבא. שם, אחרי ניתוח ארוך, הצליחו לייצב את מצבו ומאז הוא בשיקום בבית החולים.

טקס מלא בבית החולים

בני משפחתו של א' יצרו בימים האחרונים קשר עם הפקולטה למשפטים בקריה האקדמית אונו וסיפרו להם על שהתרחש. בתגובה, החליטו הדקאנים ד"ר אלעד פינקלשטיין ופרופ' יובל אלבשן להעניק לו את תעודת גמר הלימודים בטקס מלא שנערך במחלקת השיקום בבית החולים, בנוכחות בני המשפחה וצוות הרופאים והמטפלים.

"הם הפתיעו אותי", הוא אומר, "זה היה מאוד מרגש, לא האמנתי שזה אפשרי, הם שיחקו אותה. גם ההורים והמשפחה מאוד התרגשו".

פרופ' יובל אלבשן, צילום: אורן בן חקון

פרופ' יובל אלבשן, לשעבר דקאן הפקולטה למשפטים בקריה האקדמית אונו ומי שליווה מקרוב את א' ומשפחתו מאז הפציעה הקשה, אומר: "הענקת תואר היא תמיד רגע מרגש, אבל הפעם יותר מתמיד".

"א' הוא גיבור של ממש, ויותר משגלימת המשפט מכבדת אותו, הוא מכבד אותה ומכבד את כולנו. רק לפני כמה שבועות הוא עוד נע בין חיים למוות וכולנו חששנו לו, והיום כולנו דומעים לנוכח השיקום המופלא והחזרה לרגע שלא דמיינו שיקרה כל כך מהר: הענקת התואר וקבלתו למשפחת המשפטנים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר