היישר מהחינוך הממלכתי-דתי: זו מי שתכהן בתפקיד השלישי בחשיבותו במשרד החינוך

ד"ר טלי יניב, לשעבר מנהלת תחום דעת ספרות בחינוך הממלכתי-דתי, נבחרה לתפקיד יו"ר המזכירות הפדגוגית • התפקיד יקנה ליניב את השליטה על עיצוב המדיניות החינוכית והפדגוגית של משרד החינוך

בניין משרד החינוך בירושלים , צילום: ליאור מזרחי

דווקא בתקופה רגישה במשרד החינוך אשר בו מתקיים בימים אלו מאבק פנימי בין שמרנות לליברליזם, ד"ר טלי יניב, לשעבר מנהלת תחום דעת ספרות בחינוך הממלכתי דתי נבחרה לתפקיד יו"ר המזכירות הפדגוגית.

מדובר בתפקיד השלישי בחשיבתו במשרד החינוך, שכן המזכירות הפדגוגית היא שאחראית על עיצוב המדיניות החינוכית והפדגוגית של המשרד. היא קובעת תכניות ותכני הלימוד וכן את המיומנויות והערכים הנדרשים מהתלמידים.

יניב כיהנה בשורה של תפקידי מפתח במערכת החינוך ובמשרד החינוך, ובכללם מורה לספרות, ראש מסלול יסודי ועל יסודי במכללת "תלפיות" ומנהלת תחום דעת ספרות בחינוך הממלכתי-דתי (חמ"ש) במשרד החינוך. בתפקידה האחרון היא כיהנה בתפקיד מנהלת אגף א' מקצועות המורשת החברה והרוח.

יואב קיש. מינויים שמרניים, צילום: אורן בן חקון
משרד החינוך. מאבק אידאולוגי, צילום: גדעון מרקוביץ'

המינוי מגיע בתקופה רגישה במשרד החינוך ובמערכת החינוך שבו יש מאבק בין ערכים ליברליים לבין שמרנות – המאבק הזה בא לידי ביטוי בתכנים, תקציבים ומינויים שנעשים במשרד החינוך. רק לאחרונה מינה שר החינוך יואב קיש לתפקיד משנה למנכ"ל המשרד את אביטל בן־שלמה מפורום קהלת, שנחשב לשמרני וימני מאוד.

תיכון ממלכתי דתי בנתניה (ארכיון). יוקם זרם ממלכתי-חילוני,

מועדון סגור

חשוב לומר כי בחינוך הממלכתי-דתי (כ-365 אלף תלמידים) יש אנשי חינוך נפלאים ומוכשרים, אלא  שהוא "מועדון סגור" שקובע את תכניות הלימוד וסט הערכים שעל פיו מתחנכים תלמידיו. הוא נעול עבור מנהלים ומורים "חילונים" או "מסורתיים", שכן אלה נדרשים להצהיר שהם מנהלים אורח חיים דתי כדי לעבוד שם.

מנגד, אנשים שצמחו בחינוך הממלכתי-דתי משתלבים בקלות יחסית במערכת החינוך הממלכתית (שאינה דתית) בתפקידים בכירים ומשפיעים על החינוך והתודעה של כל תלמידי המערכת. מסיבה זו גברה בעת האחרונה הדרישה של הורים להקים זרם חינוך ממלכתי-חילוני.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר