השר במשרד החינוך עורר מהומה מול מנהלי אגפים: "40% בכיתה א' חרדים - תפחדו יותר"

חיים ביטון מש"ס, שאחראי על החינוך החרדי, נאם בכנס מנהלי אגפי חינוך • המשתתפים חשו שהשר מאשים אותם כי לא עשו מספיק עבור תלמידי החינוך החרדי - ובמחאה חלקם עזבו את הכנס • אחד מהם קרא לעברו: "לא מפחדים, רוצים שתעבוד"

השר במשרד החינוך חיים ביטון. מנהלי האגפים לא התחברו לדבריו, צילום: יונתן זינדל/פלאש90

השר במשרד החינוך חיים ביטון, אשר אחראי על החינוך החרדי, יצר היום (רביעי) מהומה בכנס באילת שבו השתתפו מאות מנהלי אגפי חינוך. השר החדש עלה לנאום ובמהלך דבריו הביא כמה נתונים על מערכת החינוך החרדי. הוא ציין כי 40% מתלמידי כיתה א' הם חרדים ואז העיר: "אם לא פחדתם מספיק – תפחדו יותר". שיעור הילדים החרדים בכיתה א' במערכת החינוך הוא 20%, ולא כפי שהשר טען.

השר במשרד החינוך עורר סערה מול מנהלי אגפים: "40% בכיתה א' חרדים - תפחדו יותר"

מנהלי אגפי החינוך שהיו באולם נדהמו. הם חשו שהשר החדש מאשים אותם כי לא עשו מספיק עבור תלמידי החינוך החרדי. באולם החלה מהומה וחלק מהמשתתפים קראו לחבריהם לעזוב את המקום במחאה על הדברים. אחד מהנוכחים קרא לעבר השר: "אנחנו לא מפחדים, אנחנו רוצים שתלך לעבוד. תתבייש". יש לציין כי לאורך השנים היה תפקיד סגן שר בחינוך החרדי שהיה אחראי על המגזר החרדי, אך בממשלה הנוכחית קיבלו בש"ס תפקיד של שר.

בהנהגת ההורים הארצית תקפו את השר ואמרו: "הנהגת ההורים הארצית מצפה מהשר ביטון לדאוג לאיחוד העם ולא לייצר פילוג באוכלוסיית ישראל. השינוי הדמוגרפי במדינת ישראל מחייב את כולנו לפעול באופן מתמיד לכך שכלל ילדי ישראל יזכו לחינוך מעולה, למבנים ולתקציבים ללא הבדל דת גזע או מין. הדאגה למגזר אחד, איננה צריכה לבוא על חשבון הזנחת מגזר אחר והתבטאויות מסוג זה אינן תורמות לאיחוי שסעים בחברה ולא לבניית אמון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר