שירי הלל למחבלים: סטודנטים ערבים מפגינים באוניברסיטת ת"א

תא חד"ש של האוניברסיטה קרא להבעיר את הרחובות • שי רוזנגרטן, ראש אגף חינוך בתנועת אם תרצו: "לא ייתכן שהפגנת תמיכה במחבלים תאושר" • ח"כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית, שנכח במקום, קרע דגל פלשתין מאחד המפגינים

הפגנת תמיכה בשהידים בג'נין, אוניברסיטת תל אביב, צילום: גדעון מרקוביץ

מחאה חריפה בלב האוניברסיטה: תא חד"ש באוניברסיטת תל אביב הפגין היום (שני) למען ה"שהידים בג'נין". המפגינים שרו שירי הלל למחבלים ולאסירים תוך תמיכה בפלשתינים וקריאה להבעיר את הרחובות. 

הפגנת תא חד"ש באוניברסיטת תל אביב / אם תרצו

במהלך המחאה, ח"כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית, שנכח במקום, קרע דגל פלשתין מאחד המפגינים. 

ח"כ אלמוג כהן קורע דגל פלשתין ממפגין, צילום: גדעון מרקוביץ

שי רוזנגרטן, ראש אגף חינוך בתנועת אם תרצו, אמר כי "משטרת ישראל מפקירה את הסטודנטים באוניברסיטה. לא ייתכן שהפגנת תמיכה במחבלים תאושר, אנו קוראים למשטרה להתעשת ולהכניס לכלא את הפעילים שכבר הסיתו באופן מפורש לאינתיפאדה בעבר".

הפגנת תמיכה בשהידים בג'נין, אוניברסיטת תל אביב, צילום: גדעון מרקוביץ,

יצוין כי במענה לחדשות 14, נמסר מהאוניברסיטה כי ההפגנה אושרה על ידי המשטרה. עם זאת מגורמים במשטרה הובהר כי לא מכירים אישור כזה.

מאוניברסיטת תל אביב נמסר: "אוניברסיטת תל אביב היא האוניברסיטה הגדולה והמגוונת ביותר בישראל ועל כך גאוותה. יחד עם זאת, בימים כואבים אלו, האוניברסיטה קוראת לציבור הסטודנטים לגלות סובלנות ולהימנע מקריאות שמעודדות אלימות ופגיעה בחפים מפשע. אשר להפגנה המדוברת, יצויין כי ההפגנה התקיימה בשטח פתוח לציבור מחוץ לאוניברסיטה, אשר בו הסמכות לאשר או להגביל קיום הפגנות הינו של המשטרה, ועל כן האוניברסיטה לא אישרה את קיומה של ההפגנה או הנאמר בה. כמו כן, ככל שבהפגנה נשמעו אמירות שהביעו תמיכה באלימות, יודגש כי האוניברסיטה מסתייגת ומגנה אמירות אלו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר