היישר מתא הטייס: בכיר בחיל האוויר ימונה לתפקיד מנכ"ל משרד החינוך

תא"ל אסף צלאל, מפקד חטיבת התקיפה הרב-זרועית בצה"ל, מונה לתפקיד על ידי השר הנכנס יואב קיש, שגם לו עבר בחיל האוויר • המינוי יצא לפועל לאחר הסכמה של הרמטכ"ל כוכבי ואישור של שר הביטחון גלנט לשחררו מצה"ל

ח"כ יואב קיש, צילום: דובר צה"ל

מחטיבת התקיפה למשרד החינוך: ח"כ יואב קיש מינה היום (שלישי) את תא"ל אסף צלאל, מפקד חטיבת התקיפה הרב-זרועית בצה"ל, לתפקיד מנכ"ל משרדו המיועד. המינוי, הכפוף את אישור הממשלה וועדת המינויים של נציבות שירות המדינה, יצא לפועל לאחר הסכמה של הרמטכ"ל כוכבי ואישור של שר הביטחון גלנט לשחררו מצה"ל.

תא"ל צלאל בן 45 הוא טייס קרב, בדיוק כמו שר החינוך יואב קיש. "לאחר שנים ארוכות וטובות של טיסה קרבית משותפת, יובילו השניים כעת את האתגר החינוכי הממלכתי בישראל", נמסר בהודעה מטעם לשכת שר החינוך. "בעשור האחרון מקדיש תא"ל אסף את זמנו הפנוי לפעילות חינוכית בהתנדבות בבתי ספר בפריפריה ומגשים חלומות חינוכיים לתלמידים מתקשים ובחניכת מורים צעירים".  

תא"ל צלאל בתפקידו בצה"ל, צילום: דובר צה"ל
שר החינוך יואב קיש, צילום: אורן בן חקון

במשרד החינוך אמרו כי לתא"ל צלאל הייתה בקשה אחת - להמשיך להוביל גם בלחימה את מכלול התקיפה המטכ"לי שהוא הקים בשנים האחרונות. הרמטכ"ל אביב כוכבי נענה לבקשת שר החינוך ובהסכמת שר הביטחון אישר את פרישתו המיידית של הקצין משירות קבע ארוך בצה"ל. כוכבי בירך את תא"ל צלאל על מיניו. עיתוי כניסתו לתפקיד מנכ"ל משרד החינוך יסוכם בימים הקרובים לאחר אישור הממשלה ובכפוף לאישור ועדת המינויים של נציבות שירות המדינה.

המינוי מגיע לאחר התפטרותה של המנכ"לית הקודמת דלית שטאובר, שנחשבת מקורבת של גדעון סער ועבדה תחת חברת מפלגתו שרת החינוך היוצאת, יפעת שאשא-ביטון. על כן, ככל הנראה שעזיבתה את התפקיד נובעת מחוסר חיבור לממשלה הנכנסת, וקירבה לממשלה היוצאת. 

מנכ"לית משרד החינוך היוצאת, דלית שטאובר, צילום: יונתן זינדל/פלאש90

המנכ"לית שטאובר אמרה לאחר הודעת ההתפטרות: "קדמנו משימות גדולות ורבות ופעלנו לשיקום האמון באמצעות יצירת שותפויות רחבות. האתגרים רבים והמשימות גדולות למכביר. המערכת תידרש להמשיך את המלאכה החינוכית העצומה שהחלה, להקשיב לקולות העולים מהשטח ולטייב את העבודה ואת המשימות.

"אני בטוחה שמחנכי ישראל יירתמו מתוך הבנת גודל השעה וחלון ההזדמנויות שעומד בפני המערכת, יישמרו על ערכי מגילת העצמאות ומטרות החינוך הממלכתי לטובת בוגרי המערכת ולמען עתידה של החברה בישראל וחוסנה של מדינת ישראל", אמרה שטאובר. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר