תלמידים יחגגו מתן תורה – ההורים מתנגדים לחבישת כיפות בבית הכנסת

תלמידי כיתה ב' בבית ספר יסודי במרכז הארץ יחגגו מחר את טקס מתן תורה בבית הכנסת הרפורמי בעיר ויקבלו ספר תנ"ך • התלמידים התבקשו להגיע עם חולצה לבנה וכיפה - אך ההורים חוששים כי מדובר בכפייה דתית

ילד עם כיפה , צילום: אילוסטרציה, אורן בן חקון

סערה במרכז הארץ: התלמידים יחגגו בטקס מתן תורה – אך חלק מההורים מתנגדים לחבישת כיפות בבית הכנסת בטענה לכפייה דתית.

תלמידי כיתה ב' בבית ספר יסודי במרכז הארץ יחגגו מחר (שישי)  את טקס מתן תורה בבית הכנסת הרפורמי בעיר ויקבלו ספר תנ"ך. לצורך זה התבקשו התלמידים והתלמידות להגיע בחולצה לבנה ומכנסיים כהים. לצד זה, הם גם התבקשו כי הבנים יגיעו עם כיפה לבנה ואילו הבנות יגיעו עם זר לראש.

אלא שלא כל הורי השכבה קיבלו את הבקשה להגיע עם כיפה לבית הכנסת בעין יפה, חלק מההורים התנגדו לדרישה כי הבנים יגיעו עם כיפה. ההורים המתנגדים טענו כי הכיפות אינן הכרחיות והדרישה לחבוש אותן היא הדתה וכפייה דתית. חלק מההורים תהו מהיכן הגיעה הדרישה לחבישת כיפה ואף יצאו נגד לימודי התנ"ך בבית הספר.

יוטל פוגל, היא חילונית אם לארבעה שבנה לומד בבית הספר כתבה ברשת כי לפני כשבועיים חגגו באותה השכונה בעיר את הלאווין (ליל כל הקודשים) והתקשתה להבין את הסירוב לחבוש כיפה בבית הכנסת: "אתם ההורים שנורא מפחדים מ׳הדתה שמדתה׳- הפחד הוא ביטוי של אובדן שליטה. אז תשלטו בעניינים ותדברו איתם. מותר להגיד לילדים שלנו שאצלנו במשפחה לא מקיימים מצוות או, רחמנא ליצלן, לא מאמינים באלוהים. ושיש מסורות שאנחנו מאמצים ויש כאלה שפחות. הרי כששלחתם את הילדים מחופשים לקבץ ממתקים, לא העליתם בדעתכם כי מחר הם יתנצרו".

"הממשלה שנרקמת דתית - העיתוי רגיש". סמוטריץ', דרעי ונתניהו, צילום: אורן בן חקון

היא מבינה שמדובר בעיתוי רגיש, בטח לאחר הבחירות והממשלה המסתמנת כממשלה דתית: "הפילוג בעם שהפוליטיקה הביאה איתה בשנים האחרונות, יצרה אצלנו, ״החילונים״, אלרגיה מכל מה שיש בו אזכור דתי, והמילה ״יהודי״ או ״התייהדות״ הם כמו ״עלול להכיל גלוטן״. התרגלנו לראות בדת אפליה מגדרית, כפייה ואפילו פרימיטיביות. ועדיין, בואו שניה ניקח אויר. אם אתם כל כך נגד לחבוש כיפה כי זה סממן מגדרי שמבטא את הדת בעוונותיה אז תסבירו לילדים שלכם, שאנחנו מכבדים את המקום ואת קוד הלבוש שלו. שאנחנו מכבדים את המארחים שלנו, כי אתם יודעים מה? דרך ארץ קדמה לתורה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר