מורים בתיכון בעכו הסיתו ברשת נגד ישראל - וזומנו לבירור

עאדל ריאן, אדם קשאשא, גינאן מוסלמני וחולוד פאודי פרסמו בפייסבוק פוסטים מסיתים בזמן מבצע "שומר חומות" • אחד המורים איחל שיתוק בידיים לחיילי צה"ל ולשוטרים, אחד אחר כתב: "מי שרוצה ברעת המוסלמים - עונשו שחיטה" • רשת אורט: "מגנים כל הסתה ואלימות" • התחקיר המלא מחר ב"ישראל השבוע"

אורט חלימי שפעי, צילום: מישל דוט קום

בעקבות תחקיר "ישראל היום": ארבעה מורים מתיכון "אורט חילמי שפעי" בעכו זומנו לבירור, לאחר שפרסמו פוסטים מסיתים נגד ישראל ברשת החברתית פייסבוק. מדובר בעאדל ריאן, אדם קשאשא, גינאן מוסלמני וחולוד פאודי. הארבעה פרסמו פוסטים מחרחרי מלחמה, בעיקר במהלך המהומות בעכו, במבצע שומר חומות, במקום להרגיע את האווירה כפי שמצופה מאנשי חינוך.

כך למשל ריאן, שמשמש מורה לאזרחות ורכז המקצוע, כתב ב־10.02.21: "הלוואי שתקבלו (חיילי צה"ל והשוטרים, י"ע.) שיתוק בידיים, הו אללה. אללה שמור על מסגד אל־אקצא". ריאן כתב עוד: "אללה, הגן על הנוער המוסלמי, תן לנו ניצחון על אלו שעשו לנו עוול". נוסף על כך שיתף פוסט שבו סרטון של זריקת אבנים, התפרעות ומעצרים בהר הבית, עם הכיתוב המקומם: "העצורים מגינים על כבוד האומה לנוכח פלישת כוחות גדולים של הכיבוש לאל־אקצא ירושלים מתקוממת".

פרעות במהלך מבצע שומר החומות (ארכיון), צילום: רויטרס

יום למחרת המשיך וכתב: "הו אללה, הענק ניצחון לעם של מוחמד, אללה הענק ניצחון למוסלמים על אויביהם". מוסלמני, שעובדת כמורה לספורט באורט חילמי, שיתפה במהלך "שומר החומות" פוסט תמיכה "בשביתת ההזדהות עם תושבי רצועת עזה ונגד מעשי הטבח בעזה", לשון הפוסט. בהמשך ולאורך השנה שחלפה מאז, כתבה מוסלמני עוד כמה פוסטים שהביעו תמיכה במחבלים היושבים בכלא. פאודי, מורה לאנגלית בתיכון, פרסמה במהלך מאי 2021 שלושה פוסטים עם הציטוטים: "מי שרוצה ברעת המוסלמים - עונשו שחיטה".

בעקבות פניית "ישראל היום", הורה ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי למנכ"ל רשת אורט לבחון מיידית את המשך העסקתם של המורים. לנקרי גם נפגש עם מפקד תחנת משטרת עכו סנ"צ ניר ג׳מבר וביקש שתיבדק פליליות הדברים המיוחסים למורים. "הדברים שראיתי מרתיחים ומקוממים במיוחד. לא יעלה על הדעת שאנשי חינוך אשר מקבלים את שכרם ממדינת ישראל ואמורים לחנך את ילדי העיר לאזרחות טובה ולחיים משותפים יפיצו ביטויי שנאה והסתה. לא ניתן לקולות הרעים האלה להמשיך ולהתקיים כאילו לא קרה פה דבר. אני מקווה שהמשטרה ויתר גורמי הביטחון יטפלו היטב בעשבי הפרא אלה".

מרשת אורט נמסר כי המורים זומנו לבירור: "מגנים כל הסתה ואילמות, ופועלים לקידום הדו־קיום בעיר".

התחקיר המלא מחר ב"ישראל השבוע"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר