מנהל תיכונט ת"א שעורר סערה - פורש מתפקידו

מנהל בית הספר "תיכונט" בתל אביב רם כהן, שהתבטא בעבר נגד שרת החינוך ואף גינה את המעצרים המנהליים בצה"ל - מסיים את תפקידו לאחר 10 שנים • כהן הודיע במכתב הפרישה כי "בשנה הבאה אצא לשנת שבתון בבוסטון עם רעייתי וילדינו"

פורש מתפקידו. רם כהן

"היצירה שלי הגיעה לבשלות": מנהל בית הספר "תיכונט" בתל אביב, רם כהן, שהתבטא בעבר נגד התנהלותם של חיילי צה"ל והביע את דעתו בסוגיות פוליטיות, הודיע היום (חמישי) על פרישה מתפקידו.

"לפני 11 שנים ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי, הציע לי להקים בית ספר תיכון חדשני בעיר", כתב כהן. "הוענקה לי שנה לתכנן בית ספר ולהגשים חלום. זו הייתה שנה לא פשוטה בה נדרשתי לתכנן את התפיסה הפדגוגית, את הרעיון הטכנולוגי שיתמוך בה, ואת הכיוון המרכזי אליו חשבתי שיש להוביל את תיכונט".

כהן ציין כי בכוונת משפחתו לעזוב לארה"ב: "לאחר 10 שנים בניהול תיכונט החלטתי לסיים את תפקידי. בשנה הבאה אצא לשנת שבתון בבוסטון ארה''ב עם רעייתי וילדינו". עוד כתב כי "זו תהיה הזדמנות לבלות יותר זמן עם המשפחה, עם הקלרינט שאני אוהב, אקרא, אתמסר לספורט, אטייל, והרבה מנוחה לנפש היגעה אחרי שנתיים של קורונה שחרצה בחינוך ובנפש הילדים חריצים והיה צורך רב בשנה האחרונה לתקן ולשפר ולבנות דברים רבים מחדש.

"אני עוזב עם צביטה בלב, אחרי ככלות הכול זו היצירה שלי שהגיעה לבשלות ואני משחרר ונפרד ממנה. אני משאיר את הובלת בית הספר לאנשים מצוינים שהיו איתי במשך שנים, וכמובן למי שייבחר/תבחר להוביל את בית הספר בעתיד. אני מאחל לו/ה בהצלחה רבה ואעשה הכל להצלחתו/ה".

התבטאויותיו עוררו מחלוקות 

רם כהן הוא ללא ספק מנהל תיכון לא שגרתי. בעוד מנהלים מהלכים בין הטיפות וחוסכים ביקורת ממשרד החינוך, רם כהן מעולם לא הסתיר את דעותיו גם כשזה הקים עליו לא מעט ביקורת.

רק לאחרונה הוא התבטא נגד שרת החינוך יפעת שאשא ביטון שהודיעה כי מדינת ישראל תהרוס בתי מחבלים ותבצע מעצרים מנהליים. על כך הוא כתב: "אני תוהה באיזו מדינה נורמלית שר החינוך עסוק בטרור, בהרס, בגרימת סבל לחפים מפשע, במעצר של חשודים ללא משפט".

עוד הוסיף: "הייתי מצפה ששרת החינוך של מדינת ישראל תאבק בלא פשרות. עושה רושם שהיא בכלל לא מבינה כנראה את עומק המשבר שאנחנו נמצאים בפניו כבר מספר שנים, והשנה אנחנו שוברים עוד שיא מלמטה. די לקרוא על הביקוש לאלפי הגננות הסייעות והמורים שחסרים לשנת הלימודים הבאה, כדי להבין איך תראה פרצופה של המדינה בעוד עשור ויותר".

זו אינה הפעם הראשונה שהוא התייחס לסוגיות פוליטיות. בתקופת שר החינוך נפתלי בנט נתקבלה החלטה להוציא את ארגון "שוברים שתיקה" מבתי הספר ולא להזמינם להרצאות. אלא שעל אף תקנות החוק האוסרות עליהם להרצות בפני תלמידים, העביר "שוברים שתיקה" הרצאה בפני התלמידים בתיכון תיכונט שבתל אביב, והעלה את חמתו של משרד החינוך ושל הורים.

ביקורת על כהן נשמעה גם מצד התלמידים, שטענו כי סירב להשמיע את ההמנון הלאומי בסיום טקס לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. כהן טען בתגובה כי "לרגע לא עלה בדעתנו שצריך לסיים טקס בשירת המנון, כמו שאנחנו לא מסיימים כך את טקס פתיחת השנה. גם אם אני הייתי צריך לחשוב אם אני מכניס את ההמנון לטקס, אני לא משוכנע שהייתי עושה את זה, משום שההמנון הזה יוצר הדרה של אוכלוסיית המורים הערבים בטקס שכל עניינו הוא סובלנות וקבלת האחר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר