שני בני אדם נרצחו בפיגוע ירי בחדרה; כוחות הביטחון מעלים כוננות - המשטרה תפרוס מחסומים

מסתערבים שישבו במסעדה בקרבת מקום, חתרו למגע, ירו ונטרלו את המחבלים • ראש הממשלה הגיע לתחנת המשטרה בעיר ושוחח עם אחד הלוחמים • לזירה הגיעו השר לביטחון הפנים, מפכ"ל המשטרה וראש השב"כ • בצה"ל ובמשטרה הודיעו על תגבור כוחות בגזרת יו"ש ווואדי ערה • שני המחבלים, תושבי אום אל-פחם, צילמו את עצמם בווידאו לפני שיצאו לפיגוע • אימו של לוחם מג"ב שנפצע מירי: "הוא התקשר אלי ואמר 'אמא, ירו בי. אני בסדר. יש פיגוע בחדרה'" • על גופם של שני המחבלים נמצאו שלושה אקדחים, שלושה סכינים, משקפות, מחסניות ו-1,100 כדורים

יורים לכל עבר ברחוב: תיעוד מזירת הפיגוע בחדרה // צילום: מצלמות אבטחה

הטרור שוב הרים ראש בלב עיר גדולה, כוחות הביטחון נערכים: שני בני אדם נרצחו הערב (ראשון) ועשרה אנשים נוספים נפצעו בפיגוע ירי שהתרחש בחדרה.

שני מחבלים חמושים פתחו באש לעבר עוברים ושבים ברחוב הרברט סמואל בעיר, סמוך לתחנת האוטובוס במקום. מספר מסתערבים שישבו במסעדה בקרבת מקום, חתרו למגע, ירו וחיסלו את המחבלים. ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע לתחנת המשטרה בעיר, שם השתתף בהערכת מצב ביטחונית עם השר לביטחון הפנים בר-לב, ראש השב"כ בר ומפכ"ל המשטרה שבתאי.

תיעוד מזירת הירי בחדרה

בעקבות האירוע ובהמשך להערכת מצב שקיים המפכ"ל, הוא הורה על העלאת הכוננות של משטרת ישראל לפע"מ ב'(פעילות מבצעית ב' - מתוך א'-ד' - בפע"מ ד' המשטרה מחזירה את כל שוטרי משטרת ישראל לפעולות מבצעית גם מחופשות מתוכננות) ולמגן 3 - זו כוננות הביטחון השוטף הגבוהה ביותר מתוך שלוש רמות. המשמעות נוכחות מקסימלית של כוחות המשטרה בשטח בפריסה רחבה בכל המוקדים והצירים.

החל משעות הצהריים צפויים מחסומי ביקורת בצירי הנסיעה המרכזיים. הציבור מתבקש להישמע להנחיות השוטרים ולגלות סבלנות.

בד בבד, רה"מ בנט הגיע לתחנת המשטרה בחדרה, שם הוא שוחח עם אחד הלוחמים שחיסלו את המחבלים. בנט קיבל עדכון אודות ההתרחשויות בפיגוע ושיבח את פעילות הלוחמים במהלכו. כמו כן, דן רה"מ בהמשך הפעולות של כוחות הביטחון ומחר בבוקר יקיים ראש הממשלה הערכת מצב ביטחונית נוכח פיגועי הימים האחרונים.

ראש הממשלה וראש השב"כ בחדרה, צילום: קובי גדעון, לע"מ

בסיומה של הערכת המצב שהתקיימה הערב, הנחה הרמטכ"ל על תגבור של ארבעה גדודים בקו התפר ובמרחב אזור יהודה ושומרון. בהנחיית המפכ"ל, משמר הגבול יקבל אחריות מבצעית על וואדי ערה בכפוף לפיקוד מחוז חוף. 

נעמי חזן, אימו של לוחם מג"ב שנפצע, צילום: ללא קרדיט

אל בית החולים הלל יפה בחדרה הגיעה נעמי חזן, אמא של לוחם מג"ב שנפצע: "הם באו מיום עיון בירושלים והם חזרו לכיוון הבסיס ליד חדרה. הם היו רעבים והם עצרו לאכול ופתאום ירו עליהם. הוא חטף כדור באגן. הוא התקשר אלי ואמר 'אמא, ירו בי. אני בסדר. יש פיגוע בחדרה'. מייד נסענו לבית החולים. בדרך המפקד שלו התקשר ואמר שהוא בהכרה ושהוא בסדר. באנו לפה וראינו שמטפלים בו טוב. הוא ניצל בנס".

אמל״ח המחבלים מהפיגוע בחדרה // צילום: משטרת ישראל

בהנחיית מפכ"ל המשטרה, שהגיע לזירה יחד עם השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, משמר הגבול פועל כעת בכוחות גדולים ועצר מספר קרובי משפחה של המחבלים באום אל-פאחם, שם התגוררו המחבלים. כמו כן פורסם כי שני המחבלים צילמו עצמם בווידאו לפני הפיגוע.

המרכז הרפואי הלל יפה עדכן  כי בין חמשת הפצועים ישנם שלושה פצועים קל,פצוע בינוני ושני פצועים קשה. נוסף על כך דווח כי המפכ"ל עדכן את שר הביטחון והרמטכ"ל על האירוע. על גופם של שני המחבלים היו שלושה אקדחים, שלושה סכינים, 1,100 כדורים, מחסניות ומשקפות.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בזירה,

מהמשטרה נמסר כי מדובר באירוע ירי ברחוב הרברט סמואל בחדרה, כשמתוצאה ממנו נפצעו שלושה שוטרים. כוח מסתערבים שהיה במקום חתר למגע ולאחר קרב יריות קצר ניטרל את המחבלים. כוחות משטרה רבים נוספים הגיעו לזירה בעקבות האירוע. עוד יצוין כי במערכת הביטחון מצאו כי המחבלים הם ערבים אזרחי ישראל תושבי אום אל-פאחם. השניים, אימאן אגבאריה וחאלד אגבאריה, תושבי אום אל-פאחם, תיעדו את עצמם לפני שיצאו לבצע פיגוע מתפללים על רקע דגל דאעש. 

חיסול המחבלים בזירת הפיגוע בחדרה

במסגרת הערכה שמתבצעת בשעה זו, עלתה האפשרות כי המחבלים הגיעו למקום כשהם חמושים באקדחים. שני המחבלים פתחו בירי לעבר אנשי כוחות הביטחון, לקחו מהם נשקים האוטומטיים והתחילו להשתמש בהם ולירות לכל עבר. שלושת האזרחים עמדו ליד תחנת אוטובוס, בזמן ששני המחבלים הגיעו למקום ברכב, ירדו ממנו והחלו לפתוח באש לעברם. שניים מבין הנוכחים נהרגים, ואדם נוסף נפצע באורח קשה. הירי החל בקרבתו של אוטובוס של חברת קווים, שמסרה כי הנהג שמע את הירי ופתח בנסיעת הימלטות כדי למנוע פגיעה בנוסעים.

זירת הפיגוע בחדרה, צילום: דוברות מד"א

תת ניצב דודו בואני, סגן מפקד מחוז חוף במשטרה: "אנחנו בערב קשה מאוד. לקראת 20:30 קרה פה אירוע ירי. נמצאים פה מספר לוחמים של מג"ב, יושבים במסעדה ואוכלים. לאחר ששמעו ירי, השוטרים רצו וזיהו שני מחבלים יורים ומנטרלים אותם. לצערנו יש לנו מספר שוטרים שנפגעו. שני הרוגים ושלושה פצועים בבית החולים. הזהות של המחבלים בבדיקה. במחוז חוף ובמדינת ישראל יש היערכות גדולה של כוחות, אבל אי אפשר לשים שוטר בכל צומת. האירוע הפתיע אותנו, אבל למזלנו יש לנו שוטרים אמיצים שחתרו למגע ונטרלו את המחבלים. המחבלים הגיעו חמושים ויש סברה שהם לקחו את נשקים החיילים, בשלב זה כל הנשקים נמצאים אצלנו".

שר הבט"פ בר-לב עם המפכ"ל שבתאי בזירה, צילום: דוברות המשטרה

שר הביטחון בני גנץ התייחס לאירועים הערב ומסר: "‏סיימתי כעת הערכת מצב בעקבות הפיגוע הקשה בחדרה בהשתתפות הרמטכ"ל ובכירים בצה"ל, המפכ"ל וראש השב"כ. אני מבקש להביע הערכה לכוח הימ״ס שחיסל את המחבלים, למסור תנחומים למשפחות הנרצחים, ולאחל רפואה שלמה לפצועים".

חובש בכיר במד"א, ויקי קלי, שנכח בזירת האירוע סיפר: "מדובר באירוע קשה מאוד, ראינו 6 נפגעים שוכבים חלקם על המדרכה וחלקם על הכביש, כשהם סבלו מפצעי ירי. עשינו מיון ראשוני מהיר בשטח והענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם במהירות לבית החולים כשמצבם של שניים קשה ושניים בינוני. בשטח היו גבר ואשה מחוסרי הכרה ללא סימני חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם".

"אבי תעשה פרסה, יורים עלינו": אזרחים נקלעו לזירת הפיגוע בחדרה

בד בבד, ממד"א נמסר כי בשעה 20:43 התקבל דיווח במוקד 101 במרחב שרון, על שישה פצועים. חובשים ופרמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח הלל יפה, שני גברים בשנות ה-20 לחייהם במצב קשה, גבר כבן 45 וצעירה כבת 20 נפצעו בינוני. ממד"א נמסר כי בזירת האירוע מטופלים עוד שני פצועים ועוד מספר נפגעי חרדה, נוסף על שני המחבלים שמטופלים בזירה.

עדת ראייה שנכחה בקרבת מקום סיפרה על האירוע ל"ישראל היום" ואמרה: "אני גרה בבניין ליד ושמעתי צרורות ירי. השכבתי את שתי הבנות שלי ונשכבתי מעליהן. צרחתי לבעלי שיש ירי והתקשרתי למוקד 100 כי היו צרורות בלי הפסקה. כשהירי נפסק יצאנו למרפסת וראינו את המחבלים על המדרכה. הייתה המולה והיו המון שוטרים במקום".

ארגוני הטרור בירכו על הפיגוע

בכיר בארגון הטרור של הג'יהאד האסלאמי בפלשתין, דאוד שיהאב, אמר הערב כי הפיגוע בחדרה הוא "תגובה של כל העם הפלשתיני ולוחמי השחרור של האומה לפסגה שבה השתתפו שרי החוץ הערבים לצד בלינקן ולפיד. הפיגוע הוא מסר עוצמתי למתנחלים ולחיילי הכיבוש שהרגו בדם קר מאות מהצעירים והצעירות והילדים שלנו".

בד בבד, ארגון הטרור חמאס גם בירך על הפיגוע ותיאר אותו בתור "פעולה הירואית נגד חיילי הכיבוש". בארגון הצהירו: "הפיגוע הגיע בתור תגובה טבעית ולגיטימית לפשעים של הכיבוש נגד עמנו והמקומות הקדושים"

כידוע, הפיגוע הזה מתרחש בערב הראשון של פסגת הנגב, אשר במסגרתה מתארחים בישראל ארבעה שרי חוץ של מדינות ערכביות וטמזכיר המדינה האמריקני. שר החוץ לפיד עדכן את שרי החוץ המשתתפים בפרטי הפיגוע בחדרה, וכל שרי החוץ גינו את הפיגוע וביקשו לשלוח תנחומים למשפחות ואיחולי החלמה לפצועים. "פיגוע הטרור המתועב הערב הוא ניסיון של קיצונים אלימים להטיל אימה ולפגוע במרקם החיים כאן. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים, ואיחולי החלמה לפצועים", מסר השר לפיד שהוסיף כי "מדינת ישראל תאבק באופן בלתי מתפשר בטרור, נעמוד ביחד בנחישות עם בעלות בריתנו נגד כל מי שינסה לפגוע בנו".

השתתפו בהכנת הידיעה: אבי כהן, לילך שובל, אריאל כהנא, שחר קליימן, איציק סבן וחנן גרינווד

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר