שיתוף פעולה נדיר בין צה"ל לצבא מצרים: הדרג המדיני אישר את הגברת הנוכחות המצרית באזור רפיח

לאחר פגישת בנט וא-סיסי לפני חודשיים, שבה ביקש הנשיא להכניס כוחות צבאיים גדולים לסיני ולמגר את דאעש, אמש נחתם תיקון להסכם המסדיר את נוכחות כוחות המשמר בחצי האי • מקורות בקהיר מסרו ל"ישראל היום" כי סדר הכוחות שישראל אישרה דומה להיקף טרום מלחמת יוה"כ

הוועדה הצבאית המשותפת של צה"ל וצבא מצרים , צילום: דובר צה"ל

הסכם נדיר בין ישראל למצרים: הוועדה המשותפת לצה"ל ולצבא מצרים נפגשה אתמול (ראשון) ובה נחתם תיקון להסכם המסדיר את נוכחות כוחות המשמר באזור רפיח, לטובת הגברת האחיזה הביטחונית של צבא מצרים באזור. התיקון אושר על ידי הדרג המדיני.

מקורות בקהיר מאשרים ל"ישראל היום" כי ישראל ומצרים לא חושפות את סדר גודל כוחות הצבא שישראל אישרה להכניס לצפון סיני. בעוד לפי ההודעה הרשמית שיצאה בישראל מדובר בתגבור הכוחות באזור רפיח וסביבתה, בפועל מדובר בכוחות צבא מצריים בהיקף דומה לזה שהיה טרום מלחמת יום הכיפורים.

בראש הפגישה עמדו ראש אגף המבצעים, אלוף עודד בסיוק, ראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, אלוף טל קלמן, וראש חטיבת קשרי החוץ, תת-אלוף אפי דפרין.

בנט נפגש עם נשיא מצרים

הפגישה נערכה חודשיים לאחר פגישת ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, שבה המצרים, שמתקשים למגר את נוכחות דאעש בסיני, ביקשו לפתוח את סעיפי הפירוז בנוגע לחצי האי ולשנות את הסכמי השלום על מנת להכניס כוחות צבא גדולים לסיני.

גורם מדיני, המעורה בפרטי הפגישה שנערכה לפני חודשיים, סיפר כי שני המנהיגים שוחחו על סוגיית הרגעת המצב בעזה ומניעת התעצמות חמאס באמצעות הידוק הפיקוח במעבר רפיח, על סוגיית השבויים והנעדרים ועל התמודדות עם גורמי הטרור העולמי באזור.

נשיא מצרים א-סיסי ורה"מ בנט, צילום: קובי גדעון, לע"מ

כמו כן, דנו בסוגיית הגרעין האיראני, והוחלט על הרחבה משמעותית של היקפי הסחר בין ישראל למצרים ועל הרחבת היקפי התיירות בין המדינות.

נזכיר כי ב"ישראל היום" דווח לראשונה על הפנייה המצרית בנושא הגדלת הכוחות בחצי האי ועל הסכמתו של רה"מ בנט לעניין בפגישתו עם הנשיא א-סיסי.

לכתבה בנושא מצרים בסדרת מפת האיומים >>

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר