מכתב הקצינות לרמטכ"ל. צילום: אריק סולטן, דובר צה"ל

מכתב הקצינות לרמטכ"ל - והמסר של זמיר לרבנים: "נמשיך לשלב נשים"

בין החותמות: 6 תא"ליות, 7 אל"מיות ו- 28 סא"ליות • "הלוחמות אינן בעיה שיש לבלום, אלא עובדה מבצעית מוגמרת, ההתנצלות על נוכחותנו הסתיימה" • הרמטכ״ל הבהיר בפגישתו עם רבנים כי בכוונתו להמשיך לחזק את מימוש פקודת השירות המשותף ופקודות שגרה נוספות

257 קצינות שיגרו מכתב בקריאה לרמטכ"ל ושר הביטחון על רקע הגל האנטי-נשי נגד לוחמות ונשים בצה"ל. "כניעה ללחצים חיצוניים היא הפקרות ביטחונית ופירוק של צבא העם מבפנים. אנו דורשות התנערות ממכתבי הרבנים והדרת נשים בצבא ומתריעות מפני פגיעה בביטחון המדינה. עצרו לאלתר את הטירוף". 

הרב דב ליאור מגבה את רבני ההסדר וקובע כי אין להתפשר בנושא השירות המשותף

בין החותמות: 6 תא"ליות, 7 אל"מיות ו- 28 סא"ליות, שקובעות "הלוחמות אינן נושא לדיון או בעיה שיש לבלום, אלא עובדה מבצעית מוגמרת ונכס אסטרטגי. ההתנצלות על נוכחותנו הסתיימה".

פניית הקצינות ותומכות הלחימה, שחלקן משרתות בקו הראשון מאז ה-7 באוקטובר באה כתגובת נגד למכתב 36 ראשי ישיבות הסדר שקרא לתלמידיהם לסרב לשרת בשריון לצד נשים. הקצינות פנו לשר הביטחון, לרמטכ"ל רא"ל אייל זמיר ולמנכ"ל משרד הביטחון, האלוף במיל' אמיר ברעם, בדרישה לפקודת יום מיידית ולאפס סובלנות כלפי הרבנים ותוקפות את שתיקת הפיקוד הבכיר כ"הפקרות ביטחונית".

לוחמות גדוד האיסוף הקרבי 909, צילום: חיילים מחייכים / חייל אל חייל

"סרבנות דה פקטו"

במכתב, שנכתב ביוזמתה של מורן זר קצנשטיין, קצינה לשעבר בצה"ל ומייסדת תנועת הנשים הגדולה בישראל "בונות אלטרנטיבה", על רקע מכתב הרבניות וקריאות פוליטיקאים ואישי ציבור על כך ששילוב נשים בצה"ל מחליש את הצבא ומפורר את הצבא בפועל, מזהירות הקצינות: "אנו ניצבות יחד כחזית אחת כדי להגן על הכוח הלוחם הנשי בצה"ל. בתקופה האחרונה אנו עדות למציאות מסוכנת של פגיעה בשרשרת הפיקוד, כקצינות שהקדישו ועדיין מקדישות את חייהן לביטחון המדינה אנו רואות בכך סכנה מיידית לצה"ל".

"מציאות שבה שיקולים זרים מכתיבים את הרכב הכוח הלוחם, ועוד בעיצומה של מלחמה, היא הפקרות ביטחונית ופירוק של צבא העם מבפנים". הן מכנות את קריאת הרבנים "קריאה לסרבנות דה פקטו" ו"ניסיון בוטה להכתיב לצה"ל אג'נדה אזרחית על חשבון צרכים מבצעיים". עוד הן מוסיפות כי "שתיקת הפיקוד הבכיר מול התערבות מסוכנת זו בשיבוץ כוחות, מהווה פגיעה אנושה בביטחון המדינה ובסמכות המפקדים בשטח".

הקצינות, ובהן גם קצינות בכירות בדרגות תא"ליות, אל"מיות, סא"ליות ורס"ניות, שחלקן חיסלו מחבלים וחירפו נפשן בשדה הקרב, כותבות: "הלוחמות אינן נושא לדיון או בעיה שיש לבלום, אלא עובדה מבצעית מוגמרת ונכס אסטרטגי שבלעדיו צה"ל אינו יכול לעמוד במשימותיו. ההתנצלות על נוכחותנו הסתיימה".

הרמטכ"ל: פקודת השירות המשותף תמומש

בתוך כך, הרמטכ״ל, רב-אלוף אייל זמיר, קיים אתמול (שלישי) מפגש עם רבנים מעולם הישיבות הציוני-דתי. בפגישה נכחו בין השאר הרב יהושע וייצמן, הרב יעקב מדן, הרב חננאל אתרוג, הרב אייל גריינר, הרב חיים וולפסון, הרב עמיחי גורדין והרב אליעזר שנוולד.

במפגש נכחו סגן הרמטכ״ל, אלוף תמיר ידעי; מפקד זרוע היבשה, אלוף נדב לוטן; הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף איתי אופיר; הרב הצבאי הראשי, תת-אלוף הרב אייל קרים ורח״ט תומכ״א, תת-אלוף שי טייב.

הרמטכ״ל עמד על כך שאחת מאבני היסוד לשילוב מגוון רחב של אוכלוסיות בשירות היא מימוש פקודת השירות המשותף - המאפשרת שירות זה לצד זה ולא זה על חשבון זה - ושמירה על כבודם של כלל המשרתים.

ישיבות ההסדר, צילום: איגוד ישיבות ההסדר

הרמטכ״ל הבהיר כי בכוונתו להמשיך לחזק את מימוש הפקודה ופקודות שגרה נוספות, שבאופן טבעי, העמידה בהן דורשת יתר הקפדה בתקופה של לחימה כה ארוכה. עוד הוא הוסיף, כי במסגרת הרחבת שילוב הנשים בתפקידי מפתח ובתפקידי לחימה, הקמת מסגרות ופתיחת תפקידים ימומשו בהלימה מלאה לפקודת השירות המשותף בשגרה, בחירום ובמלחמה. מהלכים אלה יבוצעו בהתאם לצרכים המבצעיים ותוך עמידה בסיפים המקצועיים - ללא פשרות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...