"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

X
שיתוף כתבה
צה"ל מקים אוגדה מתמרנת חדשה - זמיר: "ההכרעה מושגת בשטח האויב"
האוגדה המתמרנת תחליף את הגיס המטכ"לי שנסגר ותשמש גם כמסגרת הכשרה וגם ככוח לוחם מתמרן • הרמטכ"ל הדגיש כי לקחי 7 באוקטובר מחייבים חיזוק הכוח היבשתי והגדלת הסד"כ הסדיר • "לא ניתן לצמצם את הכוח היבשתי - אין תחליף לתמרון קרקעי"
הרמטכ"ל, אייל זמיר. צילום: דובר צה"ל

צה"ל מקים אוגדה מתמרנת חדשה - זמיר: "ההכרעה מושגת בשטח האויב"

האוגדה המתמרנת תחליף את הגיס המטכ"לי שנסגר ותשמש גם כמסגרת הכשרה וגם ככוח לוחם מתמרן • הרמטכ"ל הדגיש כי לקחי 7 באוקטובר מחייבים חיזוק הכוח היבשתי והגדלת הסד"כ הסדיר • "לא ניתן לצמצם את הכוח היבשתי - אין תחליף לתמרון קרקעי"

,עודכן
0השמעה
[object Object]

הרמטכ"ל רב-אלוף אייל זמיר חנך היום (רביעי) את אוגדה 38 - אוגדה מתמרנת חדשה בצה"ל - והצהיר כי "המלחמה הבהירה באופן חד - לא ניתן לצמצם את הכוח היבשתי, אין תחליף לאוגדה מתמרנת הפועלת בשטח האויב ומביאה להכרעה". לדבריו, הקמת האוגדה היא חלק מיישום לקחי המלחמה ומהיערכות למערכה רב-זירתית.

הרמטכ"ל אייל זמיר על ההדחות במטכ"ל: "חובה לסמן קו ברור של אחריות פיקודית" (ארכיון) // דובר צה"ל

בטקס חנוכת אוגדה 38 - אוגדת ההכשרות החדשה - הדגיש הרמטכ"ל כי מדובר במהלך היסטורי שנועד לחזק את מערך הלחימה היבשתי ולהרחיב את כושר התמרון הקרקעי של צה"ל. "זהו מהלך היסטורי. אנחנו מחזקים את האגרופים המבצעיים ומצמצמים במפקדות", אמר.

לדבריו, הקמת האוגדה היא חלק מלקחי שבעה באוקטובר ומהמערכה הרב-זירתית המתמשכת. "שבעה באוקטובר ייחרט לעד כאסון לאומי וככישלון מערכתי חסר תקדים", ציין, והוסיף כי צה"ל נדרש "להביט למציאות בעיניים, לתחקר ללא מורא ולבנות מתוך השברים קומות חדשות של ביטחון".

"אסון לאומי וכישלון מערכתי חסר תקדים". נחל עוז בשבעה באוקטובר,צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90

במסגרת המהלך נסגר הגיס המטכ"לי 446, שפעל במשך כחמישה עשורים, ובמקומו מוקמת אוגדה 38 כאוגדה מתמרנת בעלת מוכנות מבצעית. הרמטכ"ל הסביר כי במהלך המלחמה הנוכחית לא הופעלו מפקדות מטכ"ליות על-אוגדתיות, בעוד שיחידות הכשרה פעלו בתפזורת – ולכן נדרש שינוי מבני שיממש את עקרון "מיצוי הכוח".

"אוגדה שתבטיח כי בכל תרחיש רב-זירתי, בכל גבול ובכל יישוב, יעמדו כוחות מאומנים ומצוידים", אמר זמיר, והדגיש כי האוגדה תשמש גם כמסגרת מתמרנת במוכנות מבצעית מלאה, מעבר לתפקידה ההכשרתי.

"בכל תרחיש רב-זירתי, בכל גבול ובכל יישוב, יעמדו כוחות מאומנים ומצוידים". פעילות כוחות צה"ל באזור הקו הצהוב,צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל ציין כי צה"ל נדרש להגדיל באופן משמעותי את שורות הלוחמים והלוחמות, ולהרחיב את היקף הכוחות הסדירים. "השנתיים האחרונות הוכיחו כי מערך המילואים היה עמוד התווך", אמר, והוסיף כי חובת הצבא היא לאפשר למילואימניקים "אורך נשימה וחזרה לחיי השגרה".

בנאומו התייחס גם למחיר הכבד של המלחמה: "טובי בנינו ובנותינו נפלו", ואמר כי צה"ל ימשיך ללוות את המשפחות השכולות ואת הפצועים. את דבריו חתם בקריאה: "נוע ננוע, נביס את מבקשי רעתנו ולא נעצור עד הניצחון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו