"בחג מתן תורה, נתתי לך את הבן שלי": סמל אלמוג שלום נטמן בהר הרצל

ארבעת לוחמי סיירת גבעתי שנהרגו בקרב ברפיח הובאו למנוחות • סמל אלמוג שלום נטמן בבית העלמין בהר הרצל בירושלים • הלוויתו של סמל יאיר לוין נערכה בבית העלמין בקרני שומרון • סמ"ר איתן קרלסברון הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי במודיעין • הלוויתו של רס"ן טל פשבילנסקי נערכה בבית העלמין בגדרה 

"בחג מתן תורה, נתתי לך אלוהים את הבן שלי", סמל אלמוג שלום הובא למנוחות // שמואל בוכריס

חג שבועות עצוב: ארבעת לוחמי סיירת גבעתי שנהרגו במהלך הלילה (שני) בקרבות ברפיח הובאו למנוחות.

הארבעה נפלו לאחר ניסיון השתלטות על מבנה ממולכד בן 3 קומות, שחלקו קרס מפיצוץ, במסגרת פעולה משותפת עם חטיבת הנח"ל. באירוע הכואב נפצעו חמישה חיילים נוספים באורח קשה: קצין בסיירת גבעתי וארבעה לוחמים בהכשרה בסיירת גבעתי. כמו כן, לוחם נוסף נפצע באורח בינוני. כלל הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו. 

סמל אלמוג שלום
סמל אלמוג שלום, צילום: דובר צה"ל

בני משפחה, לוחמים, חברים ואזרחים ליוו למנוחות בבית העלמין הצבאי בהר הרצל את סמל אלמוג שלום בן 19 מקיבוץ חמדיה, לוחם בהכשרה בסיירת גבעתי, שנפל בקרב בדרום רצועת עזה. הוא השאיר אחריו זוג הורים, מאיה וסימנטוב וכן ארבעה אחים ואחיות, גילי סהר רועי ואיתי.

הלווייתו של סמל אלמוג שלום בבית העלמין בהר הרצל, צילום: אורן בן חקון

האמא מאיה ספדה לבנה בצער רב: ״אלמוגי ילד יפה ואהוב שלי, שמכניס אור לכל מקום עם החיוך הענק שלך. ציוני בנשמה. נותן לכולם בלי חשבון ומכל הלב. בחג מתן תורה אני נאלצת לתת לך אלוהים את התורה שלי, החיים שלי. תשמור עליו. בחייו ובמותו אלמוג הוא מלאך. ילד יקר שלי, תודה שהיית שלי. אני אוהבת אותך. תעשה שמח למעלה״.

האבא סימנטוב ספד לבנו ביגון עמוק: ״אלמוגי שלי, חיים שלי. הגשמת חלום להגיע לסיירת גבעתי. גם שהיה קשה תמיד חייכת. דיברת איתי על קצונה ולימודים. אהבת את כל הצוות שלך. היית מוכן לוותר על ניתוח בשביל להישאר בצוות. ילד גאווה מלא נתינה עם חיוך מעלף. מילאת את האחים שלך גאווה. עכשיו אתה לוחם סיירת מלמעלה. שמור עלינו. רפואה שלמה לפצועים. אני מבטיח לך לשמור על כולם מאוחדים כמו שתמיד אהבת״.

הלווייתו של סמל אלמוג שלום, צילום: אורן בן חקון

האחות: ״אני מסרבת להאמין שזו המציאות, שלא תיכנס לבית עם חיוך ענקי. היית אח מדהים. תמיד ידעת להצחיק אותי. הייתה לי זכות לגדול לצדך. תמיד האמנתי בך וביכולות שלך. לוחם גאה בסיירת גבעתי. מעולם לא ראיתי אותך מאושר כך. מצאת את המטרה שלך. אתה גיבור שלנו״.

הלווייתו של סמל אלמוג שלום, צילום: אורן בן חקון

סא״ל ניר בן חמו ספד בשם צה״ל: ״ביום זה איבדה מדינת ישראל את אחד מטובי בניה. התגייסת באוגוסט 23׳ לחטיבת גבעתי. מסלול שירותך היה אינטנסיבי ומאתגר. היית אדם עם לב רחב שכולו נתינה. חבריך מספרים שתמיד הסתכלת על הצד החיובי. החיוך שלך יישאר לתמיד. אתמול נפגעת ונפלת יחד עם מפקד הפלוגה וחבריך. אלמוג, אני מתחייב בפניך שסיירת גבעתי, היחידה שהיית גאה לשרת בה תשלים את המשימה עד תום. אלמוג גיבור ישראל תחסר לנו לנצח״.

סמ"ר איתן קרלסברון

איתן, בן 20, גדל והתחנך בישוב ענתות שבבנימין, היה נגן חצוצרה מוכשר שלמד באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. לפני מספר שנים עברה משפחתו להתגורר במודיעין והוא למד בתיכון מכבים רעות. איתן היה מדריך מצטיין בצופים, שאף קיבל תעודת הוקרה על פעילותו והיה, כך על פי חבריו, נערץ על ידי כל מי שהכיר אותו.

הוריו בוריס וחנה עלו לישראל מברית המועצות לפני כשלושים שנה ואיתן השאיר אחריו חמישה אחים ואחיות - רוני, אווה ליאה, נועה ועדה. איתן הוא החלל ה 23 של העיר מודיעין מכבים רעות שנפלו במלחמה הנוכחית.

סמ"ר איתן קרלסברון, צילום: דובר צה"ל

בהלוויה סיפרה אימו על השיחה האחרונה ביניהם לפני שנכנס לעזה וקראה לחברי הממשלה להתעורר: "אמרת לי שאתה שוב נכנס עם החיילים שלך ואמרתי לך שהמשימה שלך זה לשוב בריא ושלם ועם החיילים שלך. אמרת לי שאתה מבין ותעשה. במשימה הזו לא עמדת איתן. אין לי מילים.

"אני רוצה שמישהו שם או יזוז הצידה או יגדל את הביצים שצריכים שיהיה להם כדי להתמודד עם הסיטואציה ועם כל השכול הזה שאנחנו עוברים. תתנערו שם. שזה לא יהיה לחינם, החיים הצעירים האלה שכל פעם נאבדים שם בעזה כי מישהו לא עושה שום אסטרטגיה. אני דורשת שזה לא יהיה לשווא, לי ולעוד הרבה אימהות שכולות".

מפקדו של איתן ספד לו בהלוויה וסיפר על מפקד איכותי ומוכשר אשר בשבעה באוקטובר ירד לדרום, נלחם בחירוף נפש בשדרות ובנחל עוז והיה נחוש להגן על המדינה. "היית לוחם מקצועי, נחוש, מיומן ומוכשר, שהפך למפקד מסור לכל חייליו. חתרת למגע, דאגת לבצע את כל המשימות על הצד הטוב ביותר והאמנת בכל מה שעשית, הובלת אחריך בבגרות ובמנהיגות ייחודית רק לך, היית נערץ בקרב חבריך וחיילך בפלוגה".

טל אלכסנדרוביץ שגב

רוני, בת זוגו של איתן: "היית הבן אדם הכי טוב שאני מכירה. איתן היה בחור ריאליסטי וכנה, ואדיש קצת. זה הדבר שהכי אהבתי בו. תמיד אמרנו שהשוני בינינו זה מה שהופך את הזוגיות שלנו למושלמת. איתן היה האהבה הראשונה שלי ואני שלו. למדנו לאהוב ביחד בפעם הראשונה. הייתה לנו אהבה ענקית, הוא היה הכל בשבילי.

"סיפרנו אחד לשנייה הכל, הכרנו אחד את השנייה עד רמת המבטים. הוא ידע בדיוק מה אני מרגישה ברגע שהרגשתי. ועכשיו הוא לא פה יותר. אני לא יודעת איך מתקדמים מפה. אני יודעת שלמרות שזה הדבר הכי קשה עכשיו, שננסה לזכור אותו ואת הבן אדם המדהים שהיה ולא בתור העצב הבלתי נתפס שהשאיר. איתן יפה שלי, אני אוהבת אותך וכבר מתגעגעת".

אווה, האחות הגדולה ספדה לאחיה הקטן ואמרה: "אתגעגע אליך לנצח. נמאס לי מהמלחמה הזאת. היא הגיעה לקצה ואני אשמח אם יקלטו את זה בדרגים שם למעלה ויעשו כבר משהו, כי אני לא יכולה יותר".

סמל יאיר לוין

הלוויתו נערכה בבית העלמין בקרני שומרון 

סמל יאיר לוין, צילום: דובר צה"ל

רס"ן טל פשבילנסקי

הובא למנוחות בבית העלמין בגדרה. 
רס"ן טל פשבילסקי (שאולוב), צילום: דובר צה"ל
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר