"נגדע בלון החמצן של חמאס": צה"ל השיג שליטה מבצעית מלאה על ציר פילדלפי

כ-3 שבועות אחרי תחילת המבצע ברפיח, השלים צה"ל שליטה מבצעית מלאה בציר שבין מצרים לעזה • כמו כן, נחשפו 20 מנהרות חוצות ואותרו 70 רקטות מוכנות לשיגור לעבר שטח ישראל • הרמטכ"ל ברפיח: "לפרק את חמאס - משימה לאומית" • דובר צה"ל דניאל הגרי: "השמדנו תוואי מנהרה באורך קילומטר וחצי - 100 מטרים ממעבר רפיח"

משוריין ישראלי עם דגל המדינה בציר פילדלפי

אחרי 23 ימים של מבצע ברפיח: בצבא מסרו היום (רביעי) כי צה״ל השיג שליטה מבצעית מלאה בציר פילדלפי: "בלון החמצן של חמאס שממנו נכנס חמאס נחסם". למעשה, צה"ל באחיזה על ציר פילדלפי למעט באזור תל סולטן. 

תיעוד: צה"ל השמיד תוואי מנהרה באורך קילומטר וחצי - 100 מטרים ממעבר רפיח // דובר צה"ל

"זה הישג משמעותי להיות בשליטה על ציר פילדלפי," נמסר מדובר צה"ל. "חמאס איבד את הנכס שדרכו העביר אמלח מתחת לאדמה". עוד אמרו אותם גורמים כי נחשפו 20 מנהרות חוצות ו-82 פירים נוספים "נמצאים באחיזה מלאה. לא בטוח שכולם מתחברים למנהור, אבל הם ייחקרו".

"לפרק את חמאס לחלוטין זו משימה לאומית"

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי חשף כי לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401, בשיתוף יחידת יהל"ם ו-504, השמידו "תוואי תת-קרקעי משמעותי" במזרח רפיח.

תיעוד: צה"ל השמיד תוואי מנהרה באורך קילומטר וחצי - 100 מטרים ממעבר רפיח, צילום: דובר צה"ל

לדבריו, "אורך התוואי היה קילומטר וחצי והוא הכיל עשרות טילי נ"ט ונשקים. הכוחות הגיעו לפיר, שנמצא 100 מטרים ממעבר רפיח, בהכוונה מודיעינית". הוא הוסיף: "התוואי מתפצל לכמה תוואים שונים ובעומקים שונים. התוואי הכיל בתוכו חלל שהייה, שירותים וחדרים נוספים. כלל התוואים והמתחמים הושמדו".

בתוך כך, הלוחמים מצאו לאורך הציר עשרות רקטות מוכנות לשיגור לשטח ישראל. "חמאס שם סמוך לגבול את הרקטות במכוון גם בבורות שיגור וגם במבנים ארעיים," נמסר. "בטוחים של בין 10 ל-20 מטרים מהגדר כי ידע שישראל לא תרצה לתקוף סמוך לגבול".

הרמטכ״ל ברפיח: ״לפרק את חמאס לחלוטין זו משימה לאומית" // דובר צה"ל

במרחב רפיח שוגרו בשבועות האחרונים מעל 70 רקטות. לגבי מות שלושת לוחמי הנח"ל אמש אמרו: "במרחב יש בית ספר ומסגד. היו שני מטענים במבנה".

הרמטכ"ל ללוחמים: "אתם מתקדמים"

הרמטכ״ל רא"ל הרצי הלוי, קיים הערכת מצב וסיור במרחב רפיח שברצועת עזה עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן ומפקדים נוספים.

תוואי המנהרה שנחשף, צילום: דובר צה"ל

״תראו, אנחנו פה מכמה סיבות," אמר הלוי. "אחד, זו החטיבה האחרונה שנשארה עם כל היכולות מלא, ולכן אנחנו רוצים לפרק את חטיבת רפיח. אבל אנחנו נעמיק את ההישג ואנחנו נביא את חמאס למקומות מאוד נמוכים. זה דורש הרבה מאוד מקצועיות, זה דורש הרבה מאוד נחישות, זה דורש הרבה מאוד ערכיות, לדעת שלפרק את חמאס לחלוטין זו משימה לאומית של מדינת ישראל. אני מאוד מאוד מתרשם, יוצא מפה עם הרגשה שיש כאן עשייה מאוד מאוד מקצועית, מאוד איכותית יש כאן למידה, זה דבר מאוד מאוד חשוב. אתם מתקדמים, יש כאן הישגים מאוד גבוהים".

תווארי המנהרה במזרח רפיח, צילום: דובר צה"ל

בהצהרתו הערב ציין תא"ל הגרי כי בנוגע לדיווחים על תקיפה במקום בו נמצאים אזרחים עזתיים "חמאס הוציא דיווח שתקפנו במרחב א-מועסי - זה שקר. חמאס ממשיך להפיץ שקרים בעולם. אנחנו נלחמים בארגון טרור חסר גבולות שמנצל את האוכלוסייה שלו - מתחבא מתחתיה, מתחבא בתוכה".

על אירוע הירי לעבר בית חפר אמר הגרי כי בצה"ל "עושים מאמץ לאיתור המחבלים גם בשעות אלו. מסכלים עשורות ניסיונות של פיגועים. נמשיך בהגנה והבתקפה במרטה לסכל טרור ולשמור על ביטחון התושבים".

מוקדם יותר הלילה דיווחו כלי תקשורת פלשתיניים כי סלאמה ברכה, מנהל אספקה ​​וציוד במשטרת עזה, נהרג בהפצצה בחאן יונס. לפי הדיווחים, אחיו של ברכה היה בכיר בגדודי גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, והוא חוסל ב-2018.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר